اهواز- خبرنگار دنیای اقتصاد: در آستانه سی امین سالگرد با شکوه انقلاب اسلامی، ۱۶۵ طرح مخابراتی با اعتبار ۱۹۰میلیارد ریال در استان خوزستان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان خوزستان در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: با افتتاح این طرح‌ها با اعتبار ۱۹۰میلیارد ریال گامی موثر در صنعت ارتباطی خوزستان برداشته شد.

قنبریان این طرح‌ها را شامل سایت GSM روستایی، افزایش تعداد مشترکان تلفن‌های ثابت، مراکز سوئیچ، دفاترICT روستایی، دفاتر مخابرات روستایی و سایت‌های BTS عنوان کرد.

وی در عین حال مهم‌ترین طرح افتتاحی را سوئیچ متمرکز GSM بدون سیم روستایی با ظرفیت ۲۷۰هزار شماره برای پوشش ارتباطی ۸۰۰ روستا به منظور استفاده همزمان از تلفن، سیستم‌های دیتا و اینترنت پر سرعت دانست و گفت: در تلاش هستیم این رقم را به یک هزار روستا افزایش دهیم.

قنبریان همچنین با اشاره به اینکه ارتباط رسانی به روستاها در سال ۵۷ تنها با سه روستا امکان‌پذیر بود، گفت: در سال ۸۷ با ارائه زیرساخت‌های مناسبی چون افتتاح مسیرهای فیبر نوری، نصب انواع و اقسام سایت‌های مخابراتی و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن توانسته‌ایم با دوهزار و ۹۴۶ روستا ارتباط برقرار کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات خوزستان در ادامه با اشاره به عملکرد ۳۰ ساله این شرکت افزود: تعداد مشترکان تلفن ثابت خوزستان از ۶۰هزار و۷۵۰ مشترک به ۹۶۷هزار و ۲۵۲ مشترک در سال ۸۷ و همچنین تعداد مشترکان تلفن همراه از صفر به یک‌میلیون و ۸۰۰ مشترک در سال ۸۷ رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از مهم‌ترین شاخص‌ها برای توسعه یک کشور در نظر گرفتن زیر ساخت‌های ارتباطی آن کشور است، در خصوص عملکرد موفق ۳۰ ساله وزارت ارتباطات گفت: تعداد مشترکان تلفن در سال ۸۷ رشد ۴۵ برابری را نسبت به سال ۵۷ نشان می‌دهد.

تقی پور افزود: طی سه سال اخیر تعداد ۲۰میلیون و ۷۰۰هزار تلفن به تعداد تلفن همراه اول و ۱۱هزار نفر نیز به اپراتور دوم اضافه شده است. وی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد مرسولات پستی از یک‌میلیارد و ۴۲۳میلیون در سال ۸۱ به دومیلیارد و ۸۴۲میلیون در سال ۸۷ رسیده است.