واگذاری 90‌میلیارد تومان زمین در خراسان جنوبی

تا پایان سال جاری یکی از طرح‌های مسکن مهر در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسیده و تحویل متقاضیان می‌شود بیرجند- خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی ارزش ریالی زمین‌های واگذار شده در طرح مسکن مهر در استان را ۹۰‌میلیارد تومان اعلام کرد.

علی جعفری در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از تعاونی‌های مسکن مهر در استان متقاضی دریافت تسهیلات هستند، تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها در استان پنج تا ۷۰‌درصد است.

وی وضعیت طرح‌های مسکن مهر در خراسان جنوبی را در مقایسه با دیگر استان‌های کشور مطلوب ارزیابی و اظهارکرد: تا پایان سال جاری یکی از طرح‌های مسکن مهر در این استان به بهره‌برداری رسیده و تحویل متقاضیان می‌شود.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اجرای طرح مسکن مهر برای اقشار کم‌درآمد در استان اشتغالزایی مناسبی به دنبال داشته است، گفت: از سال آینده و با روند توسعه‌ای این طرح‌ها شاهد ایجاد کارگاه ساختمانی در سطح استان خواهیم بود.

جعفری با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان مسکن و شهرسازی استان ۲۰۰ واحد سازمانی را در دست ساخت دارد، گفت: از این تعداد ۶۰‌واحد به بهره‌برداری رسیده و از این پس ساخت‌وساز واحد سازمانی در استان آغاز نمی‌شود و تنها طرح‌های در دست اجرا تکمیل می‌شود.

وی در مورد واگذاری زمین‌های پادگان بیرجند به سازمان مسکن و شهرسازی نیز گفت: تاکنون ۴۴۰‌هکتار از اراضی این پادگان معادل ۴۰‌درصد آن تحویل مسکن و شهرسازی شده است که برای آن بیش از ۲۷‌میلیارد تومان پرداخت شده است. فرماندار شهرستان نهبندان نیز در این جلسه اظهار کرد: از محل اعتبارات تملک دارایی عملیات اجرایی تعداد ۱۷۶ طرح با اعتبار ۱۳۳‌میلیارد و ۹۳۰‌میلیون ریال در این شهرستان در سال جاری آغاز شده است.

غلامرضا پورسلطانی پیشرفت فیزیکی طرح‌های آب روستایی در نهبندان را ۴۵‌درصد، آب شهری را ۵۶‌درصد، امور عشایری را ۷۰‌درصد، اوقاف و امور خیریه را ۵۸ ‌درصد، تبلیغات اسلامی را ۶۰‌درصد، تربیت‌بدنی را ۳۰‌درصد، منابع طبیعی را ۴۶‌درصد و بازارچه‌های مرزی را ۹۰‌درصد اعلام کرد و گفت: طرح‌های نوسازی مدارس نیز در این شهرستان ۶۰‌درصد، مسکن و شهرسازی ۶۴‌درصد، راه‌وترابری ۵۵‌درصد، جهاد کشاورزی ۵۹‌درصد، میراث فرهنگی ۴۵‌درصد، هواشناسی ۲۶‌درصد، صنایع‌ومعادن ۳۵‌درصد، شهرداری ۵۶‌درصد، برق ۶۸‌درصد، فنی و حرفه‌ای ۱۰‌درصد و بهزیستی ۹۸‌درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فرماندار شهرستان نهبندان در ادامه به طرح توسعه نهبندان اشاره کرد و افزود: در این طرح در سال جاری ۵/۱‌میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است که تاکنون موافقتنامه آن ارسال نشده است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی از جایگاه مطلوبی برخوردار نیست، گفت: بهره‌وری انجام کارهای درست با برنامه‌ریزی و روش اجرایی مناسب است. محمد‌علی اربابی با تاکید بر جذب نیروی انسانی کارآمد توسط دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: به منظور بالا بردن بهره‌وری تمام شاخص‌های عمومی توسط کارگروه تحول اداری استانداری به ۵۰ دستگاه اجرایی استان ارسال شده است.