دنیای اقتصاد- کرمانشاه -الهام اکبری: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری با مهم برشمردن کار دفاتر خدمات ICT روستایی، از واگذاری ارائه برخی خدمات حاکمیتی به این دفاتر خبر داد و گفت: صدور شناسنامه یکی از این خدمات است که در حال واگذاری به دفاتر ICT روستایی است. کیومرث کلانتری در اولین همایش دفاتر ICT روستایی استان کرمانشاه گفت: در راستای سند چشم‌انداز۲۰ ساله توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور در برنامه چهارم، شرکت مخابرات ایران متعهد شد در اقدامی فراگیر و ملی نسبت به تجهیز و افتتاح ۱۰هزار دفترخدمات فن‌آوری و ارتباطات روستایی در سطح کشور اقدام کند.

وی تصریح کرد: در این راستا استان کرمانشاه نیز متعهد به احداث ۲۰۶ دفتر ICT روستایی در برنامه چهارم توسعه شده بود که خوشبختانه این امر یک سال قبل از پایان برنامه به صورت صد در صد تحقق یافت. کلانتری ادامه داد: با راه‌اندازی این دفاتر در مجموع ۶۵۵ روستا و جمعیتی بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر از ساکنین آنها از این خدمات برخوردار شدند.

کلانتری یادآور شد: هم اکنون ۹۸ دستگاه دولتی به شبکه «آی تی سی» روستایی و ۹۱ دستگاه نیز به «فیبر نوری» وصل هستند، ضمن آنکه اکنون نیز ۸۵ خدمت دولتی پیش خوان در دفاتر ICT ارائه می‌شود که در نظر داریم تا در آینده‌ای نزدیک این خدمات را به ۹۰ خدمت برسانیم.

در ادامه این همایش تفاهم نامه‌ای میان اداره کل پست استان با «شرکت توزیع برق، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، شرکت آبفا روستایی، شرکت گاز، بنیاد مسکن و شرکت البسکو» به امضا رسید.

در پایان نیز از تعدادی از مسوولان برتر دفاتر ICT روستایی که خدمات متنوعی را به روستانشینان ارائه داده بودند با اهدای لوح و جایزه تجلیل به عمل آمد.