دنیای اقتصاد - اصفهان - نسرین احمدی فخر: استاندار اصفهان با بیان اینکه ما امید زیادی به شورای پنجم داریم، افزود: امیدواریم این شورا پرتوان و پرکار فعالیت کند و با کار کارشناسی و عالمانه به‌منظور توسعه اصفهان گام بردارد. رسول زرگرپور در نخستین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن قدردانی از فعالیت‌های شورای چهارم و تبریک آغاز فعالیت شورای پنجم اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم همواره فعالیت‌های ما مورد نقدهایی قرار می‌گیرد و باید این نقدها فقط در حوزه آسیب‌شناسی استفاده شود. زرگرپور اضافه کرد: شورا نهادی مستقل است و باید استقلال این نهاد حفظ و تصمیمات در فضایی آرام اتخاذ شود. وی با بیان اینکه هیچ نقطه تداخلی بین مسوولیت‌ها وجود ندارد، افزود: در شورا تعامل سازنده، هم‌افزا و هدفمند خواهیم داشت و دوران طلایی را بین دولت و حکومت محلی خواهیم داشت.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه بر اساس قانون شهرداری‌ها یکسری وظایف مختص شهرداری است، افزود: بقیه نهادها باید در خصوص این موارد پیرو مدیریت شهرداری باشند. وی با اشاره به اینکه توسعه کاربردی شهر از وظایف شهرداری است، ادامه داد: خدمات شهری، ساخت‌وساز و حمل‌ونقل از این وظایف است که همگان باید از ‌شهرداری‌ها حمایت کنند. زرگرپور با بیان اینکه برخی وظایف همچون هوای پاک و ورزش همگانی نیز از وظایف نانوشته شهرداری است، اظهار کرد: مدیریت بحران نیز در شهر اصفهان به شهرداری محول شده است و همه باید در این زمینه نقش حاکمیتی داشته باشند. وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری یکسری وظایف مستحب نیز دارد، افزود: در برخی مسائل همچون فعالیت‌های فرهنگی و هنری و گردشگری نهادهای مسوول داریم و شهرداری باید از این نهادها تبعیت کند. زرگرپور با بیان اینکه لازم است اختلافات بین شورای شهر و فرمانداری به حداقل برسد، اضافه کرد: در این زمینه ضروری است قبل از اعلام مصوبات حساس با هیات تطبیق هماهنگی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت در استان اصفهان به صورت تمام قد با حکومت محلی همراه خواهد بود، تصریح کرد: در شورای چهارم این اتفاق افتاد و نتایج خوبی نیز به همراه داشت. استاندار با اشاره به اینکه شورای پنجم اصفهان و شهردار این شهر نیز با موفقیت فعالیت خواهند داشت، اضافه کرد: حق مردم اصفهان بسیار بیشتر از وضعیت کنونی است و امیدواریم روز به روز در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان این استان تلاش کنیم. ناهید تاج‌الدین، نماینده اصفهان در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت کار خود را انجام دادند، اظهار کرد: اکنون مسوولان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند. وی با اشاره به حضور دو برابری زنان در شورای پنجم شهر اصفهان اظهار کرد: انتظار می‌رود مشکلات بانوان شهر اصفهان بیش از گذشته مورد توجه باشد. نماینده اصفهان در مجلس در ادامه با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید حماسه مردم اصفهان را تکمیل کنند، گفت: مردم با حضور خود دغدغه‌مندی‌شان را نسبت به مسائل شهری نشان دادند و اعضای شورای شهر باید به این مهم توجه داشته باشند.