دنیای اقتصاد- کرمانشاه - الهام اکبری: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمانشاه از صدور ۵۵۰۰ کارت هوشمند برای رانندگان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳ هزار فقره برای ناوگان مسافری صادر و ۲ هزار فقره کارت هوشمند قدیمی نیز تمدید شده است‌. بهمن خسروانی در نشستی به مناسبت هفته راهداری، به فعال بودن ۲۱ هزار نفر راننده در بخش جابه‌جایی اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۳۵۷ نفر در بخش بار و ۳۶۳۴نفر در بخش مسافر‌بری فعالیت می‌کنند.

وی وظیفه اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل را نگهداری و بهسازی راه‌ها دانست و گفت: در استان از ۸۰۰۶ کیلومتر راه، ۹۸۳کیلومتر آن به‌صورت فرعی و ۵۱۵۳ کیلومتر آن نیز به شکل راه روستایی است. وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این اداره کل در فصل سرما تصریح کرد: با استقرار ۳۴۲ دستگاه برف‌روب در راهدارخانه‌ها و ۵۴۰ نفر راهدار، در مواقع لزوم به مسافران خدمت‌رسانی می‌شود. خسروانی به ذخیره ۱۵ هزار تن شن و نمک برای ریختن روی جاده‌های استان در مواقع نیاز اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری ۱۷۴کیلومتر از راه‌های استان روکش، ۷۰۶۰ کیلومتر جاده لکه‌گیری و ۶۶۲ نقطه آشکارسازی شده که در نقاط پرحادثه روشنایی و چراغ چشمک‌زن نصب شده است. وی با اشاره به ۱۴ هزار کیلومتر نصب نیوجرسی و ۲ هزار متر خط‌کشی جاده‌های استان، خاطرنشان کرد: برای بازگشایی راه‌ها در هنگام بارش برف ۸۰ نقطه و ۸۰۰ دستگاه پل لایروبی تعبیه شده است. ۴۵۰۰ کیلومتر از راه‌ها نیز پاکسازی شده است‌. خسروانی به نصب پنج هزار تابلو در جاده‌های استان اشاره و اظهار کرد: ۱۴۴ راهدارخانه مرمت و مجهز شده است.

وی مهمترین بخش استان را ترانزیت کالا اعلام کرد و یادآور شد: بعد از بندر‌عباس دومین استان کشور در ورود وخروج کالا هستیم‌. خسروانی به خروج ۷۳۴ هزار و ۸۳۶ تن کالا در ۹ ماه سال‌جاری از مرز پرویزخان اشاره و اظهار کرد: در این مدت ۸۵ هزار مسافر از مرز پرویزخان تردد کرده‌اند که ۴۴ هزار مسافر از این تعداد وارد و ۴۱ هزار مسافر از این مرز خارج شده‌اند. خسروانی با اشاره به اینکه در ۹ ماه سال‌جاری حدود پنج میلیون تن کالا در استان جابه‌جا شده است، تصریح کرد: ۱۳ هزار کامیون و کامیونت در ۶۷ شرکت حمل‌ونقل کالا مسوولیت جابه‌جایی کالا را برعهده دارند.خسروانی با اشاره به فعال بودن ۲۶ باب مجتمع خدماتی و رفاهی در راه‌های استان خاطرنشان کرد: بهداشت، اداره میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌ها، نظارت بر آنها را برعهده دارند.