توسعه اقتصادی«البرز» با توان «دنیای اقتصاد»

دنیای اقتصاد، کرج: ساختمان جدید دفتر سرپرستی روزنامه «دنیای‌اقتصاد» در استان البرز با حضور مدیرمسوول دنیای اقتصاد و استاندار البرز و همچنین تعدادی از مسوولان محلی افتتاح شد. در این مراسم سیدحمید طهائی استاندار البرز با مهم دانستن ارتباط بین اقتصاد و فرهنگ گفت: در شرایطی که کشور به دنبال استقرار بنیان‌های اقتصاد مقاومتی است، دفتر سرپرستی دنیای اقتصاد در این استان می‌تواند زمینه ساز تحقق بخشی از اهداف و برنامه‌ها باشد.

«دنیای اقتصاد» به کمک توانمندسازی اقتصادی خواهد آمد

استاندار البرز تصریح کرد: باید بتوانیم از توانمندی‌های مجموعه دنیای اقتصاد در استان استفاده کنیم. استاندار البرز ادامه داد: فعالیت روزنامه «دنیای اقتصاد» در البرز زمینه توانمندسازی بخشی از اقتصاد در استان خواهد بود. طهائی با اشاره به اینکه با روزنامه سراسری «دنیای اقتصاد» سال‌ها است که عجین هستم، ادامه داد: این روزنامه توانسته است به‌عنوان مرجعی برای مباحث اقتصاد درکشور جای خود را باز کند و بین سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی نیز جایگاه ویژه خود را داشته باشد. استاندار البرز با بیان اینکه محتوای روزنامه دنیای اقتصاد منحصر به پیش بینی‌های اقتصادی نیست، افزود: در زیر مجموعه فعالیت‌های «دنیای اقتصاد»، کنفرانس‌ها و همایش‌های ملی تشکیل می‌شود که عمده آن مرتبط با مسائل اقتصادی کشور است. طهائی ادامه داد: این روزنامه مرکب از تیم‌های مطالعاتی و استادان و اعضای هیات علمی در رشته‌های اقتصادی است و همین موضوع سبب شده تا زاویه دید اقتصادی نسبت به مسائل آینده اقتصاد ایجاد شود. وی با اشاره به مدیریت روزنامه سراسری دنیای اقتصاد از سوی دکتر بختیاری گفت: مدیریت این رسانه با ابتکار و خلاقیتی که در اقتصاد و رسانه ایجاد کرده موقعیت ممتا زی را برای این روزنامه به‌وجود آورده و همین موضوع نیز دنیای اقتصاد را متمایز کرده است.

«دنیای اقتصاد» الگوی سایر رسانه‌ها باشد

وی در مراسم افتتاح ساختمان جدید دفتر سرپرستی روزنامه دنیای اقتصاد در استان البرز، این اتفاق را به خانواده «دنیای اقتصاد» تبریک گفت و افزود: امید می‌رود این رسانه برای سایر نشریات نیز الگویی در جهت روشنگری، آگاهی بخشی در حوزه تخصصی و اطلاع‌رسانی نسبت به مسائل اقتصاد باشد. علیرضا بختیاری، مدیرمسوول روزنامه دنیای اقتصاد نیز در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به اینکه استاندار البرز از مدیران اجرایی توانمند کشور است،گفت: مبنای کار «دنیای‌اقتصاد» ترویج اقتصاد رقابتی و توجه به بخش خصوصی است.

اقتصاد دولتی فرجامی ندارد

وی با اشاره به اینکه «دنیای اقتصاد» بر تقویت بخش خصوصی تاکید دارد، افزود: هر جا که دولت‌ها نقش تصدی گری داشته‌اند، اقتصاد فرجامی نداشته است. وی با بیان اینکه «دنیای اقتصاد» نگاهی آزاد و گسترده دارد، تصریح کرد: دنیای اقتصاد در جریان آزاد اطلاعات حرکت می‌کند و در هیچ برهه‌ای نیز رویکرد خود را تغییر نداده است.

مدیرمسوول روزنامه دنیای اقتصاد گفت: حمایت از بخش خصوصی هدف « دنیای اقتصاد است». بختیاری با اشاره آمار پایین تیراژ مطبوعات در کشور تصریح کرد: متاسفانه تیراژ روزنامه‌های کشور زیریک میلیون نسخه (۹۵۰ هزار نسخه) است که نیاز مردم را در سبد کالای رسانه‌ای تامین نمی‌کند. مدیرمسوول روزنامه دنیای اقتصاد با بیان اینکه وضعیت رسانه‌های مجازی نیز موقعیت رسانه‌ای سایر کشورها را از ما متمایز ساخته و آمار یاد شده بدون احتساب نقش رسانه‌های مجازی است، افزود: اکنون بالاترین آمار تیراژ روزنامه‌ها در جهان به کشورهای ژاپن، چین و هند اختصاص دارد و در مقایسه با این کشورها وضعیت ما مطلوب نیست. بختیاری با بیان اینکه روزنامه انگلیسی زبان «فایننشال تریبیون» در گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» منتشر می‌شود. درخصوص ضرورت انتشار روزنامه انگلیسی زبان «فایننشال تریبیون» در کشور گفت: به جهت ترددهای سرمایه‌گذاران خارجی به کشور تلاش خود را به‌کار گرفتیم تا «دنیای‌اقتصاد» به زبان انگلیسی نیز منتشر شود. وی افزود: روزانه ۱۳۰هزارکاربر به سایت «دنیای اقتصاد» مراجعه می‌کنند که این حاکی از آن است که «دنیای اقتصاد» به‌عنوان مرجعی برای اقتصاد نقش ویژه‌ای ایفاد می‌کند. وی با اشاره به ظرفیت‌های مهمی که در بخش صنعت استان وجود دارد، افزود: این ظرفیت در «دنیای اقتصاد» وجود دارد که طرح‌های ویژه استان در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی به دو زبان انگلیسی و فارسی منتشر شود.

دنیای اقتصاد در البرز حرفه‌ای حرکت می‌کند

سیدموسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز نیز در بخشی از این مراسم گفت: اگر قرار باشد حرکت جدی در عرصه اقتصاد داشته باشیم باید از توانمندی رسانه‌ها در این زمینه استفاده کنیم، یکی از ارکان پرداختن به اقتصاد مقاومتی باید این مساله باشد که از ظرفیت بزرگ رسانه‌ای بهره مند شویم. وی افزود: «دنیای اقتصاد» نگاه ویژه‌ای به اقتصاد دارد و با حرکت حرفه‌ای مسیر خوبی را برای علاقه‌مندان به حوزه اقتصاد فراهم کرده است. کاشانی گفت: البرز ظرفیت زیادی در این بخش دارد و این روزنامه به‌نوعی اقتصاد و رسانه را به یکدیگر پیوند داده است.

به دنبال توسعه اقتصادی البرز هستیم

اسماعیل حیدرپور، سرپرست روزنامه دنیای اقتصاد در البرز نیز در این مراسم اظهار کرد: ویژگی‌های اقتصادی و حضور صنایع قدرتمند در استان شرایطی را رقم زده است که این استان یکی از استان‌های مستعد برای رشد اقتصادی کشور باشد، از این رو با توجه به این ویژگی‌ها نیاز حضور رسانه معتبر و تخصصی «دنیای اقتصاد» در استان احساس می‌شد.