دنیای اقتصاد، بندرعباس: استاندار هرمزگان راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری را گام مهمی به‌منظور اقتصاد مقاومتی دانست. جاسم جادری در نشست هماهنگی راه‌اندازی این صندوق در هرمزگان با بیان اینکه از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین باید برای راه‌اندازی این صندوق بیشتر استفاده شود، اعلام کرد: شرکت‌های دولتی و غیردولتی فعال در استان در این زمینه می‌توانند کمک خوبی داشته باشند. وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور درآمدهای بسیار خوبی کسب کرده‌اند و هرمزگان می‌تواند در این زمینه جزو استان‌های پیش‌رو باشد. استاندار هرمزگان افزود: دانشگاه‌ها و اعضای هیات علمی و استادان و بزرگان علمی باید در زمینه راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان پیشقدم شوند.

جادری با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان از بخش‌های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با تولید ثروت و کسب‌وکار نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند که به این منظور صندوق پژوهش و فناوری با ارائه تسهیلات مناسب موجب فعال شدن شرکت‌های دانش‌بنیان در استان می‌شود. وی بر لزوم تامین سرمایه راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در هرمزگان تاکید کرد و افزود: دانشگاه‌ها باید در زمینه تولید ثروت و تبدیل علم و دانش به‌کار و ثروت پیشگام باشند و به سمت ایجاد فناوری‌های درآمدزا بروند.

علی فتی، رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه فضای کسب و کار در دنیا تغییر کرده است، اعلام کرد: صندوق پژوهش و فناوری با هدف حمایت از طرح‌های پژوهشی فناورانه و نوآورانه فعالیت می‌کند. وی با اشاره به اینکه این صندوق قرار است سود‌ده باشد و بر این اساس تفکر غیردولتی در آن قرار گرفته است، افزود: راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری با مشارکت بخش خصوصی و نهادها و سازمان‌های دولتی در استان محقق می‌شود. فتی تصریح کرد: این صندوق تا سقف ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای طرح‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهد. وی با اشاره به ملزومات راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری، اظهار کرد: میزان سرمایه آورده استان‌ها برای راه‌اندازی این صندوق یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان با اشاره به ترکیب سهامداران صندوق پژوهش و فناوری، اعلام کرد: ۵۱ درصد از سهام این صندوق متعلق به بخش‌خصوصی شامل شرکت‌ها و ۴۹ درصد آن مربوط به بخش دولتی شامل دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دولتی و موسسه‌های دانش‌بنیان است.

فتی گفت: پارک علم و فناوری با راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری به دنبال تقویت اقتصاد دانش‌بنیان است که تاثیر مطلوبی در تولید داخلی خواهد داشت و راه‌اندازی این صندوق گام مهمی در کمک به تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در سال اقتصاد مقاومتی است.