دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از بازگشت میزان تولید نفت خام در این شرکت در کوتاه‌ترین زمان به سطح پیش از تحریم‌ها خبر داد.بیژن عالی‌پور اظهار کرد: تولید کنونی این شرکت افزون بر روزانه ٢ میلیون و ٩٠٠ هزار بشکه است که سهم مناطق نفت‌خیز جنوب از مجموع صادرات کنونی نفت خام ایران بیش از یک میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه است و این میزان تولید، پایدار و صیانتی خواهد بود.

وی افزود: افزایش تولید صیانتی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، پس از دوران سخت تحریم‌ها علیه ایران در حالی حاصل شد که این شرکت از قدیمی‌ترین تاسیسات، ماشین‌آلات و خطوط لوله اصلی و جریانی برخوردار است. عالی‌‌پور با بیان اینکه کار کردن در این شرایط، بسیار دشوار و نیازمند تعمیرات مستمر بوده است، تصریح کرد: رسیدن به حد نصاب تولید به سطح پیش از تحریم‌ها حاصل یک‌سال و نیم فعالیت شبانه‌روزی است که به همین دلیل از همکاران خود در سطوح مختلف عملیاتی و ستادی شرکت قدردانی می‌کنم.

وی همچنین به انجام ١٧ هزار مورد فعالیت‌های مهندسی و درون چاهی، ٦٠٠ مورد اصلاحیه‌های فرآیندی، ۳ هزار مورد تعمیرات اساسی تجهیزات فرآورشی نفت و گاز، ٢٨٠ مورد تعمیرات اساسی ماشین‌آلات دوار در طول یکسال و نیم اخیر در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اشاره کرد. عالی‌پور با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی کارکنان مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: همان‌طور که وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کردند، در کمتر از ٦ ماه به بیش از ٩٠٠ هزار بشکه افزایش تولید نفت دست یافتیم. وی صادرات بیش از ٢ میلیون بشکه‌ای نفت را حاصل تلاش شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت‌های تولیدی تابعه شرکت ملی نفت ایران و همکاری شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) برشمرد و اعلام کرد: انجام این حجم از کار عملیاتی برای عبور کشور از شرایط تحریم فروش نفت، اقدامی بی‌سابقه است.