شرکت اینتل به صورت رسمی پردازشگر Oak خود را ویژه تبلت‌ها ارائه کرد، این ریزتراشه جدید بسیار کوچک‌تر و کم‌مصرف‌تر از دیگر مدل‌های پردازشگرهای سری اتم اینتل است. به گزارش مهر، با وجود اینکه اینتل یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های ریزپردازشگرها در جهان به شمار می‌رود، به صورتی گسترده از بازار تبلت‌ها بیرون رانده شده است و تا به حال بیشتر تبلت‌های تولید شده جهان از پردازشگرهای شرکت اپل و Arm Holding استفاده کرده‌اند.

شرکت اینتل اقرار می‌کند در حال حاضر در رقابت شدیدی که بر سر ساخت تبلت‌ها در گرفته است، این شرکت از دیگر شرکت‌ها به شدت عقب مانده است، اما با ارائه این پردازشگر با نام تجاری Z۶۷۰ اکنون اینتل از محصولی برخوردار است که می‌تواند جایگاه شرکت را در این رقابت تثبیت کند.

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت پردازشگر Oak اینتل توانایی این پردازشگر در پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های متعدد است. سیستم‌عامل‌های ویندوز ۷، آندروید، MeeGo و سیستم‌عامل جدید گوگل از پشتیبانی کاکل سکوی جدید اینتل برخوردارند، این در حالی است که تراشه‌های مشهوری از قبیل پردازشگر مشهور تگرا محصول شرکت Nvidia قدرت پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز را ندارند.

پردازشگر Oak یا Z۶۷۰ از فرآیند تولید ۴۵ نانومتری اینتل بهره می‌برد. پردازشگرهای رایج از فرآیند تولید ۳۲ نانومتری استفاده می‌کنند که البته این تراشه‌ها به استفاده در رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌ها محدود شده‌اند. این پردازشگر در کنار پردازشگر اصلی، از تراشه دومی نیز برخوردار است که کنترل ورودی و خروجی‌های مختلفی از قبیل صوت و USB را به عهده دارد.