معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج گفت: برای بهبود در وضعیت توسعه و نگهداری معابر شهری، نیازمند بازنگری و اصلاح ساختاری در مراحل طراحی، فرایند، تولید و نحوه اجرای آسفالت هستیم. کیوان فردصیاد، افزود:در بخش طراحی طی دو سال اخیر، وضعیت روش آسفالت شهری مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی علل عمده خرابی در سطح معابر شهر، روش های نوین مثل استفاده از آسفالت سرد، درزگیری پلیمری و ترمیم با استفاده از ژئوسینک نیز مورد توجه و مطالعه قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: به منظور ارتقای کیفیت عمر آسفالت در معابر، ضمن بهینه سازی اقتصادی، پس از تحلیل وضعیت معادن موجود، شاخص های کنترل کیفی مصالح، تعیین کیفیت، مصالح موجود با مصالح استاندارد مورد تطبیق قرار گرفته و همچنین در طراحی ها به عمق یخبندان توجه شده است.

فردصیاد در ادامه از فریز و نصب و راه اندازی کارخانه آسفالت با فن آوری روز دنیا همراه با مطالعات زیست محیطی اشاره کرد و افزود:به منظور استفاده بهینه و حداکثری از سرمایه گذاری انجام شده، استفاده از دانش فنی و فناوری های نوین در تولید آسفالت، اقدام به عقد قرارداد راهبردی با کارخانه آسفالت شده است که این اقدامات شامل تولید آسفالت سنگی، تولید آسفالت از مصالح بازیافتی و ایجاد ساز و کارهای کنترل کیفی تولید بوده و در نهایت در مرحله اجرا نیز به بخش انتخاب پیمارنکار، تجهیزات و روش های اجرا در ساختار قبلی اصلاح شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج خاطرنشان کرد:در این راستا پس از آموزش نیروهای متخصص و تدوین دستورالعمل های نظارت بر اجرای رویه های آسفالت در معابر شهر کرج، امید است طبق برنامه ریزی های انجام شده با اجرای موفق این طرح، ضمن کاهش قابل توجه قیمت تمام شده آسفالت برای شهرداری و افزایش عمر آسفالت در معابر، تأمین ایمنی و رفاه شهروندان را نیز فراهم شود.