برخورداری فعالان اقتصادی از پشتیبانی بیمه ایران

مدیر عامل بیمه ایران

مدیرکل بیمه ایران استان گیلان گفت: بیمه نقش موثری در کاهش تصادفات دارد چون حضور بیمه به افراد آرامش خاطر می‌دهد. سید عبدالرضا حاجی وثوق در گفت و گو با خبرنگار دنیای اقتصاد سود سهامداران را در بیمه ایران ۱۲۰درصد عنوان و خاطرنشان کرد: موفقیت بیمه ایران در استان گیلان در سال‌های ۸۷ و ۸۸ چشمگیر بوده و در سال ۱۳۷۸ رتبه ۱۲ کشوری و در سال ۸۸ رتبه ۷ کشوری را کسب کردیم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر بیمه شده تحت پوشش درمان تکمیلی در استان گیلان وجود دارد افزود: این افراد مشمول بیمه طلایی فرهنگیان، درمان خانواده معظم شهدا، اصناف، بازاریان و ... می‌شوند. مدیر کل بیمه ایران استان گیلان اضافه کرد: بر اساس قرارداد منعقده کلیه مشترکین شرکت گاز می‌توانند از بیمه حوادث بهره‌مند شوند و در صورت نشت گاز و آتش سوزی برای هر نفر ۳۰ میلیون تومان برای هزینه پزشکی و ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای فوت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه ایران استان گیلان با اشاره به آماری مبنی بر اینکه حق بیمه اخذ شده از سال ۸۷ با رقم ۳۷۰ میلیارد ریال در سال ۸۸ به رقم ۴۸۰ میلیارد ریال افزایش یافت،گفت: این افزایش دریافتی در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۵۰۰ میلیارد ریال تحقق یافت. وی همچنین پرداخت خسارت در سال ۸۷ را ۲۰۰ میلیارد ریال و سال ۸۸ را ۳۵۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد:این رقم در سال ۸۹ به ۳۸۰ میلیارد ریال در ۱۰ ماهه اول سال جاری رسید.

به گفته وی بیمه ایران استان گیلان در سال ۸۷ رتبه ۱۲،در سال ۸۸ رتبه ۸ و در سال ۸۹ جزو ۵ استان اول کشور خواهد بود.

حاجی وثوق با بیان این‌که از ۱۵ آبان به افرادی که بیمه عمر و سرمایه گذاری جامع زندگی را خریداری کنند به قید قرعه در دهه مبارک فجر به سکه بهار آزادی اهدا می‌شود تصریح کرد: یکی از مزایای بیمه ایران پرداخت خسارت یک میلیون و پانصد هزار تومانی بدون ارایه کروکی در تصادفات است که هر دو وسیله نقلیه باید دارای بیمه معتبر و گواهینامه متناسب با وسیله نقلیه بوده و مقصر نیز مشخص باشد.

بنا به گزارش خبرنگار ما سید عبدالرضا حاجی وثوق که از جانبازان میهن عزیز ایران اسلامی است و پیش از این سالیان متمادی در مشهد مقدس در خدمت شرکت بیمه ایران توانست به کارنامه درخشانی برسد خوشبختانه وی با ادامه همان رویکرد توانست خدمتگزار شایسته‌ای برای مردم حق شناس گیلان باشد.

وی در راستای تحقق رویکرد شرکت سهامی بیمه ایران توانست جایگاه استان را به سهم قابل توجهی ارتقا دهد.

در راس این چشمه زلال که از سرچشمه پاک آب می‌خورد مهندس جواد سهامیان مقدم، مدیرعامل موفق شرکت سهامی بیمه ایران است که همواره از زمان تصدی منشاء خدمات ارزنده و تحول ماندگار در این بخش بوده است.

در کشور ما طی سال‌های اخیر تعداد شرکت‌های بیمه‌ای روی کار آمده و همزمان با فرمان مقام معظم رهبری در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری شرکت‌های بیمه دولتی به بخش خصوصی رقابت در صنعت بیمه ایران پویایی اقتصاد کشور شدت گرفته که در این میان بیمه ایران با قدمتی که دارد همچنان تحت لوای دولت باقی مانده و با وجود تاسیس شرکت‌های جدید بیمه خوشبختانه بیمه ایران با جهش‌های مثبت خود توانسته بسیاری از تحلیلگران و اقتصاد دانان کشور را متحیر کند.

موفقیت‌های حاصل شده از سوی شرکت بیمه ایران به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌‌های بیمه‌ای کشور جایگاه ممتاز بیمه ایران را در اقتصاد کلان کشور نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی متمایز کرده و نقش صنعت بیمه امروزه در اقتصاد، صنعت و... بیش از پیش نمایان است و امروزه نیز فعالان اقتصادی برای تحقق اقتصاد پویا بیمه ایران را عضوی از خانواده خود و پشتیبان خود می‌دانند. موفقیت‌های چشمگیر شرکت بیمه ایران طی سال‌های اخیر که همراه با کاهش آمارمرتبط با مفاسد اقتصادی در این بنگاه بزرگ مالی و اقتصادی است بدون شک در کنار تلاش و سختکوشی پرسنل و مدیران آن و تدابیر بسیار منطقی مهندس سهامیان به عنوان یکی از سرمایه‌های انسانی کشور، افتخارآفرینی را برای این مجموعه اقتصادی بزرگ کشور رقم زده است.

در سومین همایش بین المللی نوآوری و عدالت اقتصادی که توسط وزیر تعاون برگزار شده بود لوح تقدیر نوآوری و عدالت اقتصادی از ۶۰۰ شرکت بزرگ داخلی از آن بیمه ایران شد. این در حالی است که سود بی نظیر بیمه ایران در تاریخ صنعت بیمه برای هر سهم بیش از ۱۰۰ درصد ارزش افزوده ایجاد کرد.

عملکرد بیمه ایران را باید بر اساس موفقیت‌هایی که در پیشبرد اهداف و وظایف تعیین شده شرکت به دست آمده مورد بررسی قرار داد.

مهندس سهامیان از جمله مدیران موفق و صاحب ایده و فکر است و تاکنون با ارایه برنامه‌های ارزنده توانسته تحولی در شرکت بیمه ایران به وجود آورد که یک نمونه آن مدیریت بهینه مالی است.

به اعتقاد این مدیر موفق در حال حاضر پول‌هایی که نزد شرکت بیمه است به گونه صحیح به کار گرفته نمی‌شود ولی با تاسیس بانک از سوی بیمه ایران می‌توان این نقدینگی را در جهت صحیح هدایت کرد. بنابراین این جهت گیری موجب می‌شود تا فعالان اقتصادی از پشتیبانی بیمه ایران برخوردار شوند.

سهامیان تلاش بیشتر شرکت بیمه را ضروری دانست و تصریح کرد: صنعت بیمه باید برای افزایش ضریب نفوذ بیمه تلاش مضاعف داشته باشد.

به گفته وی برنامه ریزی برای توسعه بیمه عمر و زندگی به منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور از مهم‌ترین رویکردهای شرکت در حال حاضر است.

این گزارش می‌افزاید: از آنجایی که شرکت بیمه ایران در ردیف معتبرترین شرکت‌های بیمه جهان محسوب می‌شود خوشبختانه مدیرعامل شرکت بیمه ایران نیز در انتخاب مدیران استان‌ها دقت و توجه خاصی دارند که نگاه به عملکرد بیمه ایران استان گیلان در زمان تصدی سید عبدالرضا حاجی وثوق که در طی ۳ سال خدمت خود توانست میزان درآمد شرکت را در حد چشمگیری بالا ببرد و همواره میزان پرداخت خسارت کمتر از میزان درآمدها بوده است، موفق شد تعداد نمایندگی‌های فعال را به ۱۶۰ نمایندگی ارتقا دهد و از این طریق برای یک هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شود و علاوه بر آن در پیشبرد اهداف شرکت در استان نیروی موثر و کارآمد قلمداد می‌شود.

مدیر کل بیمه ایران استان گیلان