دنیای اقتصاد- اردبیل- مهدی حسین‌نژاد‌: فرماندار سرعین در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان سرعین با بیان اینکه بزرگ‌ترین شهر بازی غرب و شمالغرب کشور در شهر توریستی سرعین با هدف ایجاد فرصت‌های بهتر و بیشتر تفریح و گردش برای گردشگران ساخته می‌شود، اظهار کرد‌: در ساخت این مجموعه عظیم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وارد می‌شوند تا یک مجموعه کامل و مجهز را در شهر توریستی سرعین بسازند و در اختیار اهالی قرار دهند. کاظم دبیر با حمایت مجدد از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری بخش‌های مختلف گردشگری و ساخت مجتمع‌های آب‌درمانی در سرعین تصریح کرد: در همین راستا قرار است دومین پیست اسکی نیز توسط بخش خصوصی در نزدیکی آلوارس سرعین ایجاد شود.

دبیر ، یکی از اولویت‌های اساسی این شهرستان را توجه ویژه به بخش گردشگری، آن هم گردشگری در تمام فصول و ایام سال اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه شهرستان سرعین در نیمی از سال پوشیده از برف است، سعی داریم با ساخت دومین پیست اسکی در این شهرستان، سرعین، را به قطب ورزش‌های زمستانی به ویژه اسکی تبدیل کنیم.

فرماندار سرعین خاطر نشان کرد: در بخش تجاری نیز دنبال سرمایه‌گذاری هستیم تا بازار بین‌المللی را در این شهر ساخته و در اختیار اهالی و همچنین گردشگران و مسافران ورودی به این شهر قرار دهد.

دبیر اضافه کرد: با ورود سرمایه‌گذاران در این بازار شاهد رشد و توسعه تجاری در این شهرستان به صورت مناسب و شایسته هستیم .

وی در مورد ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در این شهرستان ادامه داد: به همین منظور ۲۰ هکتار زمین برای ساخت بیمارستان اختصاص یافته است که به زودی عملیات اجرایی آن نیز آغاز می‌شود. وی افزود: سرعین یک شهرستان توریست‌پذیر است و به همین خاطر لازم است بستر شایسته برای گردشگران داخلی فراهم شود.

دبیر با بیان اینکه در نوروز امسال میزان ورود گردشگران به سرعین ۵۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: این میزان استقبال به دلیل مناسب بودن شرایط جوی و افزایش مجموعه‌های گردشگری، آب‌درمانی و توریستی در این شهرستان بوده است.