دنیای‌اقتصاد - شرق استان تهران: فرماندار شهرستان دماوند با اعلام اینکه روزانه حدود ۳۰۰تن زباله در منطقه تولید می‌شود، برلزوم ساماندهی هر چه سریع‌تر در بازیافت زباله‌های شهرستان تاکید کرد. نور محمد فردی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های چندین ساله شهرستان دماوند، موضوع بازیافت زباله‌ها است، گفت: شهرستان دماوند از پنج شهر آبعلی، آبسرد، کیلان، رودهن و دماوند تشکیل شده است و با توجه به تولید روزانه ۳۰۰ تن زباله در این شهرها،حل مشکل دفع و بازیافت زباله‌ها با روش بازیافت سنتی، نادرست و غیراصولی است و ما نیازمند اقداماتی جدی، اصولی و عملی هستیم.

وی بر مشارکت شرکت‌های خصوصی در بازیافت زباله‌های شهرستان تاکید و تصریح کرد: دو شرکت (سالم سازان) برای زباله‌های خشک و شرکت (مهسان دیزل) برای بازیافت زباله‌های‌تر، آمادگی خود را اعلام کرده‌اند که می‌تواند تاثیر بسزایی در رفع مشکل بازیافت داشته باشد.

فردی گفت: ارزش افزوده بازیافت زباله در عرصه اقتصادی بسیار زیاد است از این رو استفاده از روش‌های علمی و اصولی برای بازیافت زباله‌ها مطلوب‌تر است.

فرماندار دماوند اظهار کرد: برای رفع مشکل منطقه گندک دماوند و زباله‌های رها شده دراین منطقه، به طرح جامع و ماندگاری در شهرستان نیاز داریم که با همکاری شرکت‌های بخش خصوصی می‌توانیم به این موضوع سرعت دهیم.