گروه بورس - بازار آتی روز گذشته نیز همچنان شاهد تحرک گسترده خریداران بود تا بتوانند با خرید از بازار آتی، صف‌های خرید بازار نقدی را بشکنند.

به گزارش خبرنگار ما، دیروز معامله‌گران بورس آتی در نمادهای پیشرو از جمله «فملی»، «فولاد»، «اخابر» و «ومعادن» در صف خرید قرار گرفتند تا بتوانند در قیمت‌های مناسب اقدام به خرید قراردادها کنند. در همین حال «اخابر» شهریورماه با ۶۹ تقاضای خرید صدرنشین صف‌های خرید بود و از سوی دیگر با ۳۳ قرارداد معامله شده به ارزش یک میلیارد و ۵۸۷ میلیون و ۵۱۰ هزار ریال صدرنشین ارزش معاملات بازار دیروز بود.
در مجموع بازار دیروز شاهد معامله 67 قرارداد به ارزش سه میلیارد و 90 میلیون و 789 هزار ریال بود.
به اعتقاد کارشناسان نماد «فملی» با عرضه و تقاضای متعادل توانسته اعتماد بازار را به خود جلب کند. از سوی دیگر به دلیل فعالیت زیاد معامله‌گران آتی در این نماد،‌ «فملی» نقدشوندگی مناسبی دارد که نگرانی فعالان بازار را برطرف می‌کند.
این در حالی است که در نمادهایی مانند «فولاد» و «اخابر» فشار خرید مانع از حضور فروشنده‌ها بود. از سوی دیگر در نمادی مانند سایپا که فرصت مناسبی را برای آربیتراژ می‌تواند در اختیار نوسان‌گیران قرار دهد، فروشندگان مایل به این کار نیستند، چون بازار نقدی این سهام را با نوسان‌های مثبت روزانه جذاب‌تر ارزیابی می‌کنند تا جایی که خریداران از صف‌های خرید در این نماد ناامید شدند.
از سوی دیگر «فولاد» شهریور، با ۳۲ قرارداد، «اخابر» اردیبهشت‌ماه با ۱۴ قرارداد، «وکار» تیرماه با ۲ قرارداد و «کچاد» اردیبهشت‌ماه با ۳ قرارداد دیگر نمادهای معامله‌شده بازار دیروز بودند. بر این اساس تمامی نمادها در مثبت ۴ درصد معامله شدند و تنها «وکار» تیرماه با نوسان ۶۴/۰ درصد «وکچاد» اردیبهشت‌ماه با ۰۹/۰ درصد مثبت به کار خود پایان دادند.