به گزارش برنا ازالبرز، مهرداد ترابیان با اعلام این خبر افزود: علی رغم همه مشکلاتی که شهرداری های کشور برای کسب درآمد با آن مواجه هستند، شهرداری کلانشهر کرج موفق به تامین منابع مالی و بودجه سال جاری خود شده است. وی موکول شدن شناسایی درآمدهای مستمر و غیرمستمر برای وصول نقدی آنها را از دغدغه های اصلی این حوزه دانست و افزود: امروزه با پیشرفت تکنولوژی در عرصه های گوناگون شاهد بهبود روند مدیریت شهری هستیم. معاون اداری مالی شهرداری کرج ادامه داد: یکی از دغدغه های عمده شهرداری های کشور منابع مالی است و شهرداری‌ها نیز همانند سایر دستگاه ها باید از دانش روز بهره جسته و برای تامین این خواسته گام موثری بردارند.

این مسوول مشارکت شهروندان در امور شهر را بسیار با اهمیت دانست و گفت: تلاش می کنیم از مکانیزم و روش هایی استفاده کنیم که مداخله مردم در تنظیم بودجه و توزیع عادلانه امکانات شهر، بیش از آنچه که در قانون پیش بینی شده است، محقق شود. ترابیان، شفاف سازی، ارائه گزارش روان و شفاف به مردم و پرهیز از پنهان کاری و کتمان واقعیت های اداره شهر را از دیگر اصول راهبردی مدیریت شهری دانست.

وی افزود: وقتی مردم نسبت به حقوق و تکالیف خود آگاه شوند، در قبال شهر خود احساس مسوولیت می کنند و شعار شهروند مسوول تحقق می یابد.

وی گفت: امروزه با توجه به تنوع خواسته ها، حجم جمعیت و پیچیدگی های موجود در مناسبات اجتماعی، مدیران شهری باید دارای تفکر سیستمی بوده و بر ارتباطات سیستمی با مردم نیز تاکید داشته باشند.

این مسوول با اشاره به تئوری های رایج علم مدیریت، تصریح کرد: قاعده امر به معروف و نهی از منکر که یکی از مورد تاکید ترین قواعد در دین مبین اسلام است، امروزه پایه بسیاری از تئوری های علم مدیریت محسوب می شود و این در حالیست که اصل هشتم قانون اساسی که معطوف به قاعده امر به معروف و نهی از منکر است، تا حدودی مغفول مانده است و ما تلاش خواهیم کرد با بهره گیری از این قاعده به سالم سازی اداری شتاب بخشیم.

ترابیان با تاکید بر اینکه فعالیت های شهرداری باید معطوف به نیازها و خواسته های مردم باشد، خاطر نشان کرد: استقرار این نظام، نیازمند فرآیند استانداردسازی است که لازمه آن شناخت و طراحی وضعیت مطلوب است.