واحدهای صنعتی استان البرز نیاز به حمایت دستگاههای اجرایی دارند
مدیر کل صنایع استان البرز گفت: واحدهای صنعتی این استان برای تولید بالاتر نیاز به حمایت ویژه دستگاههای اجرایی دارند.

'سعید زرندی ' در جریان بازدید از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی سپهر نظرآباد در جمع صنعتگران این منطقه افزود: ارائه خدمات مناسب از سوی دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل در راستای تقویت و حمایت از فعالان در بخش صنعت ، افزایش تولید ، حفظ فرصت های شغلی ، جلوگیری از کمبود نقدینگی و تلاش در امور کمی و کیفی را در این عرصه به همراه دارد.
وی اظهارداشت: ارائه تسهیلات بانکی با سود مناسب ، بخشودگی جرائم بانکی و بیمه ، سرعت بخشی در حمایت از صنایع و ایجاد هرچه بیشتر روحیه کار و تعاون در بخش صنعت از جمله محورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
زرندی یادآور شد: فعال سازی شعبه های بانکی و تامین اجتماعی در نزدیکی مراکز صنعتی ، احداث راه و جاده مناسب برای دسترسی بهتر و جلوگیری از حوادث و سایر خدمات زیرساختاری نیز می تواند نقش موثری در کاهش مشکلات صنایع در این استان داشته باشد.
به گفته وی ، با توجه به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها لازم است صنایع فعال در هر زمینه ای جهت برخورداری از بسته های حمایتی دولت به سایت صنایع مراجعه کنند و یا برای اطلاع بیشتر از اداره های صنایع استان موارد حمایتی را پیگیری کنند. در پایان این بازدید ، مدیران صنایع فعال در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد در نشستی با مدیرکل مشکلات خود را در بخش های مختلف مطرح کردند. در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد 120 واحد صنعتی فعال است.
رییس سازمان صنایع و معادن استان همچنین از احداث دو شهرک بیوتکنولوژی و تولیددارو در استان البرز خبر داد و افزود: مطالعاتی در حوزه صنعت برای احداث شهرک های جدید در پیش داریم که در آن برنامه مطالعاتی احداث دو شهرک را در دستور کار داریم که یکی مربوط به شهرک بیوتکنولوژی است که طرح های اولیه آن انجام شده و در جهت گیری‌ برنامه های استان لحاظ خواهد شد و دیگری شهرک تولید دارو است که در راس برنامه های سال آینده سازمان قرار گرفته است .
زرندی تصریح کرد: در شهرک بیوتکنولوژی محدوده ای بزرگی در نظر گرفته شده که برای واحدهای بیوتکنولوژی امکان استقرار یکپارچه و همجوار به صورت مجتمع در کنار را فراهم ساخته است تا ازظرفیت های این شهرک در راستای پیشرفت و توسعه ی صنعتی کشور بهره مند شویم.
وی افزود: در شهرک دارویی هم که کار مطالعاتی آن مدنظر قرار گرفته، قرار است تولیدکنندگان دارو را به صورت مجتمع در استان دور هم جمع کنیم. وی خاطرنشان کرد: شرایط ویژه استان البرز به دلیل نزدیکی به تهران و در عین حال وجود زمین های خالی در آن، شرایط لازم برای ایجاد شهرک های صنعتی جدید فراهم کرده است . رییس سازمان صنایع و معادن استان البرز درحاشیه بازدید از شهرک صنعتی سپهر در پاسخ به پرسش خبرنگار دنیای اقتصاد درباره کنترل و ساماندهی پروژه های صنعتی پس از دریافت تسهیلات اظهار داشت: سعی کرده ایم وام ها با حفظ اولویت ها به صنایع واگذار شود که در اولویت اول سعی شده صنایعی در نظر گرفته شود که اگر وام به آنها تزریق شود به زودی به تولید برسد و مرحله تولید آزمایشی شان را پیش رو داشته باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات ، واحدهای صنعتی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند در اولویت نخست دریافت وام می باشند‌، یادآور شد: میزان سرمایه در گردش واحد های صنعتی امتیاز و فاکتور مهمی برای دریافت اعتبارات و تسهیلات بانکی می باشد.
زرندی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ واحد را شناسایی و در اولویت دریافت وام قرار داده ایم و به نظر می رسد در روندی ۳ ماهه مراحل تشکیل پرونده برای ارسال به بانک های عامل و بهره مندی از تسهیلات بانکی به انجام برسد .
رییس سازمان صنایع و معادن استان خاطر نشان کرد : همه واحدهای صنعتی استان باید کارت شناسه صنعتی دریافت کنند و واحدهایی که این کارت را نداشته باشند، شامل ساماندهی نمی شوند و از تعرفه ها بی بهره می‌شوند.
سعید زرندی اظهارداشت:باید ایجاد واحدهای جدید و ارتقای آنها را بالا ببریم تا این ارتقا باعث توسعه اشتغالزایی در استان و تثبیت آن شود.
وی حل مشکلات به صورت سیستماتیک را از جمله رویکردهای اصلی این سازمان ذکر کرد و افزود: ارتقای وضعیت موجود و اشتغال نیز از دیگر برنامه‌های مهم به شمار می آید که در این راستا به دنبال سازماندهی برنامه‌های خود هستیم.
رییس سازمان صنایع استان البرز در ادامه با اشاره به ساماندهی و احصاء واحدهای صنعتی استان تاکید کرد: در حال حاضر بحث ساماندهی واحدهای فاقد پروانه با جدیت در وزارت صنایع و معادن مطرح است که در این راستا ما نیز به دنبال احصاء واحدهای صنعتی استان خواهیم بود.
زرندی در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان البرز اشاره کرد و افزود: ثبت نام از افراد واجد شرایط برای کاندیدا شدن انجام شده است ودر تاریخ چهارم اسفندماه نیز رای گیری برای تیم 15 نفره نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان البرز انجام خواهد شد.
سعید زرندی یادآور شد : بیش از دو هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در استان البرز در حال حاضر در حال تولید و فعالیت میباشند که این تعداد پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه گذاری بیش از۳۷ میلیارد و ۹۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۹۰ هزار و ۲۴۰ نفر ، مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
رییس سازمان صنایع و معادن استان البرز فعالیت این واحدها ی تولیدی را در زمینه ی محصولات غذایی و آشامیدنی، ساخت مواد ومحصولات شیمیایی‌، لاستیک و پلاستیک ، منسوجات ، محصولات فلزی فابریکی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات ، ماشین آلات و دستگاههای برقی و سایر محصولات کانی غیرفلزی‌ اعلام کرد .