کابوسی به نام «لیومسی»

گروه ورزش- تیم‌های فوتبال بارسلونا و شاختاردونتسک با برتری مقابل حریفان خود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کردند. تیم فوتبال بارسلونا سه‌شنبه شب در چارچوب دیدار برگشت از مرحله یک هشتم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در دیداری خانگی مقابل آرسنال با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید.

گل‌های بارسلونا در این دیدار را لیونل مسی (۴۸ و ۷۱ - پنالتی) و ژاوی (۶۹) به ثمر رساندند و تک گل آرسنال را سرخیو بوسکتس (۵۳ - گل به خودی) وارد دروازه بارسا کرد. بارسا در بازی رفت با حساب ۲ بر یک باخته بود، اما با برتری مجموع ۴ بر ۳ به دور بعد راه پیدا کرد. رابین فن پرسی از آرسنال در دقیقه ۵۶ این دیدار به دلیل دریافت دومین کارت زرد از سوی «ماسیمو بوساکا» از زمین اخراج شد.

شاختاردونتسک در دیگر دیدار برگزار شده این شب با نتیجه ۳ بر صفر در ورزشگاه خانگی مقابل رم به برتری رسید. شاختار در بازی رفت با حساب ۳ بر ۲ به برتری رسیده بود و با مجموع ۶ بر ۲ به دور بعد راه یافت. گل‌های شاختار در این دیدار را ویلیان (۱۸ و ۵۸) و ادواردو داسیلوا (۸۷) به ثمر رساندند. رم در دقیقه ۲۵ این دیدار یک پنالتی را توسط مارکو بوریلو از دست داد.

ونگر: هر تیم دیگری هم جای آرسنال بود، می‌باخت

سرمربی آرسنال گفت: هر تیم دیگری هم به جای ما مقابل بارسلونا قرار می‌‌گرفت، به بن‌بست می‌رسید.

به گزارش سایت یوفا، آرسن ونگر تصریح کرد: باید بدانیم و باور داشته باشیم باخت ما در شرایطی رقم خورد که مقابل تیمی بسیار خوب قرار گرفتیم. در نیمه اول کاملا تحت فشار میزبان بودیم. به سختی می‌توانستیم به سمت دروازه بارسا حرکت کنیم. بازهم تکرار می‌کنم برابر یکی از بهترین‌ تیم‌های اروپا شکست خوردیم. نه فقط ما، بلکه هر تیم دیگری مقابل چنین حریفی کارش به بن‌بست می‌رسید.

ونگر درمورد اخراج روبین فان‌پرسی اظهار داشت: به باور من کاری که روبین کرد، مستحق اخراج نبود. کارت قرمز داور به او مثل یک شوخی بود. مطمئن هستم اگر او اخراج نمی‌شد، در حالت برابر به دستاورد بهتری می‌رسیدیم و نتیجه نهایی حاصل نمی‌شد، اما وقتی ۱۰ نفره شدیم، کارمان بسیار دشوار شد.

گواردیولا: بازی کاملی را مقابل آرسنال ارائه دادیم

پپ گواردیولا، مربی جوان باشگاه بارسلونا معتقد است که تیمش در دیدار سه‌شنبه شب مقابل آرسنال که با برتری ۱-۳ تیم کاتالان به پایان رسید، تیم برتر میدان بود.

گواردیولا در پایان این مسابقه به تمجید از شاگردانش به خاطر خلق موقعیت‌های فراوان گلزنی پرداخت و اعلام کرد که آرسنال نتوانست کنترل توپ و میدان را به دست بگیرد.

پپ گواردیولا به اسکای اسپورتس گفت: «آرسنال تیم خیلی خوبی است ولی آنها نمی توانستند ۳ پاس پی در پی رد و بدل کنند.

ما موقعیت‌های فراوانی خلق کردیم و کاملا کنترل توپ را در دست داشتیم و بازی کاملی را ارائه کردیم. آرسنال هم خیلی خیلی خوب دفاع می‌کرد ولی آنها نمی‌توانستند بیش از ۳ یا ۴ پاس موفق را رد و بدل کنند.»