رییس شورای اصناف کشور معتقد است برای تشکیل اتحادیه مستقل تلفن همراه باید ۳۰۰ فروشگاه پروانه دار مستقل خریدوفروش گوشی تلفن همراه در کشور وجود داشته باشد. «قاسم نوده فراهانی» اظهار داشت: تاکنون اتحادیه مستقلی برای تلفن همراه در کشور تشکیل نشده است؛ چرا که میزان واحدهای صنفی این کالا به حد نصاب نرسیده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا موازی‌کاری‌هایی برای عدم ارائه پروانه به فروشگاه‌ها از سوی اتحادیه صوت و تصویری و اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی صورت نمی‌گیرد؟ گفت: تاکنون بررسی در این زمینه صورت نگرفته اما در صورت گزارش در این مورد به طور حتم برخورد قانونی می‌شود.

رییس شورای اصناف کشور ادامه داد: در حال حاضر فعالیت‌های مرتبط با فروش گوشی تلفن همراه در اتحادیه صوتی و تصویری و لوازم یدکی فروش تهران صورت می‌گیرد. این اظهارات در حالی بیان می‌شود که بر اساس آمارهای غیر رسمی حدود پنج هزار فعال صنفی در حوزه تلفن همراه هم‌اکنون در سطح کشور فعال هستند که در صورت مراجعه ۳۰۰ فعال این حوزه امکان تاسیس اتحادیه تلفن همراه وجود دارد.

در همین حال در اوایل سال جاری وزیر بازرگانی به‌طور مشروط با تاسیس اتحادیه مستقل تلفن همراه موافقت کرده بود و اعلام کرد که در صورت انجام مطالعات کارشناسی و وجود تقاضا از سوی فعالان این حوزه امکان راه‌اندازی اتحادیه مستقل تلفن همراه وجود دارد.

به گزارش موبنا این اظهارات در حالی بیان می‌شود که بر اساس آمارهای موجود در حدود ۵۵ میلیون کاربر تلفن همراه وجود دارد و این در حالی است که تاکنون برای این کالای ارتباطی اتحادیه مستقلی تشکیل نشده است.