معاون سرمایه‌گذاری بانک کارآفرین از پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری آرمان کارآفرین از هفدهم اسفند ماه به مدت ۴ روز کاری خبر داد. به گزارش ایسنا، فضل‌الله معظمی- معاون سرمایه‌گذاری بانک کارآفرین ـ از پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت خبر داد و گفت: صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت آرمان کارآفرین از ۱۷ اسفند ماه تا روز شنبه به مدت۴ روز کاری در شعب بانک کارآفرین پذیره‌نویسی می‌شود.

وی افزود: سرمایه این صندوق ۲۰۰ میلیارد تومان وحداقل سود آن ۵/۱۴ درصد به صورت تضمین شده است.

وی به ارکان صندوق اشاره کرد و گفت: مدیر صندوق کارگزاری بانک کارآفرین و ضامن نقدشوندگی و مدیر ثبت، بانک کارآفرین است. همچنین متولی و حسابرس این صندوق شرکت حسابرسی برآت رایان است.

به گفته معظمی، طبق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بورس بعد از اتمام پذیره‌نویسی وتا زمانی که ثبت صندوق در اداره ثبت شرکت‌ها انجام شود، اوراق مشارکت خریداری خواهد شد.

وی یادآور شد: طبق مقررات بورس صندوق‌های با درآمد ثابت باید بین۱۰ تا۳۰ درصد منابعی که از پذیره‌نویسی حاصل می‌کنند در بخش بورسی سرمایه‌گذاری کرده و سهامی بورسی خریداری کنند. لذا ۱۰ درصد این صندوق، سهام بورسی است و تابع رشد و کاهش قیمت‌ها است که به این منظور پیش بینی سود ۱۴ درصد برای صندوق در نظر گرفته شده است. وی گفت: در صندوق‌های قابل معامله در بورس تعداد واحدها ثابت است، ولی در این صندوق صدور و ابطال بر اساس ارزش روز صورت می‌گیرد و به صورت ETF معامله نمی‌شود. وی اضافه کرد: البته در آینده امکان معامله این صندوق‌ها در فرابورس وجود دارد و از این بازار برای دسترسی خرید و فروش این واحدها استفاده می‌شود، ولی در حال حاضر خرید و فروش از شعب بانک انجام می‌شود. معظمی گفت: حداقل سقف سرمایه‌گذاری در صندوق با درآمد ثابت آرمان کارآفرین ۱۰ واحد ۱۰۰ هزار تومانی و حداکثر سقفی که بورس تعیین کرده است ۵ درصد سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی صندوق است.