گروه بورس - کسانی که به دنبال واردات تراکتورهای بی‌کیفیت به داخل هستند، تلاش می‌کنند به تولید داخل و صنعت بومی کشور ضربه بزنند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید و نشست با مدیران گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اعلام این خبر گفت: تراکتورهای چینی به هیچ عنوان سازگار با زمین‌های کشاورزی ایران نیست و مهمتر از همه خدمات پس از فروش این تراکتورها در ایران وجود ندارد. علیرضا سائلی افزود: مافیای قدرت به دنبال واردات تراکتورهای چینی به کشور هستند که با استفاده از ابزار رسانه‌ای و بستر‌سازی برای آگاهی عمومی کشاورزان می‌توان به این مافیای قدرت غلبه کرد. وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی با اطمینانی که به تولید داخلی تراکتور در مجموعه تراکتورسازی ایران دارد، مخالف ۱۰۰ درصد واردات تراکتورهای چینی است که در مقایسه با محصولات داخلی به مانند ماکت تراکتور در مقابل تراکتور واقعی است.

سائلی سیاست وزارت جهاد کشاورزی را حمایت از صنعت، دانشمندان و مهندسین داخلی عنوان کرد و گفت: علاوه بر جهاد کشاورزی سیاست دولت نهم نیز بها دادن به تولید داخل و قطع وابستگی به سایر جوامع است. وی با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: با استفاده از تولیدات تراکتورسازی هم نیاز بازاری داخلی تامین می‌شود و هم می‌توان از طریق این صنعت به کل بازار دنیا مسلط شد. مشاور وزیر جهاد کشاورزی در مورد تراکتورهای فرسوده نیز گفت: تراکتورسازی توانایی و قابلیت‌ها بالقوه‌ای دارد که با استفاده از این توانایی‌ها، نیازی به واردات تراکتور برای تعویض تراکتور وجود ندارد و تمام ۲۰۰ هزار تراکتورفرسوده از طریق این مجموعه تامین و تعویض می‌شود.

سائلی پیشرفت‌های علمی در عرصه ادوات کشاورزی در تراکتورسازی را چشمگیر و منحصربه‌فرد اعلام کرد و گفت: تراکتورسازی با توجه به صادراتی که از این مجموعه به اقصا نقاط دنیا صورت می‌گیرد، افتخار صنعت آذربایجان و ایران است.