گروه بورس - معامله‌گران بورس آتی دیروز در حالی معاملات این بازار را رصد کردند که روندی رکودی در این بازار دنبال شد. به گزارش خبرنگار ما، در بازار دیروز آتی ۲۵ قرارداد به ارزش ۸۷۲ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال دادوستد شد که به «فملی» اردیبهشت‌ماه و «فملی» و «اخابر» اسفندماه اختصاص داشت.

این درحالی است که تنها یک قرارداد «فملی» اسفندماه با نوسان مثبت ۹۷/۳ درصدی روبه‌رو بود و «اخابر» اسفند و «فملی» اردیبهشت‌ماه به ترتیب ۱۰ و ۱۴ قرارداد را در نوسان‌های منفی معامله کردند. این در حالی است که «فملی» تیرماه که در معاملات روز شنبه صدرنشین معاملات آتی بود، دیروز با ۱۰ تقاضای خرید و ۱۵ تقاضای فروش شاهد کاهش قیمت تسویه به رقم ۱۴ هزار و ۲۲۵ ریال بود.

در همین حال دیروز اولین سفارشات خرید در نمادهای «غدیر» تیرماه و «فملی» شهریورماه وارد سیستم معاملات شد.

نکته جالب در معاملات دیروز آتی، پایین بودن قیمت‌های پیشنهادی فروشندگان و متقاضیان خرید از قیمت تسویه دیروز «فملی» اسفند بود؛ در حالی که ۱۳ پیشنهاد فروش در قیمت ۱۲ هزار و ۷۸۰ ریال در این نماد به ثبت رسید، خریداران تقاضای خرید این قرارداد را در قیمت ۱۲ هزار و ۳۰۰ ریال داشتند، اما قیمت تسویه این قرارداد در رقم

۱۳ هزار و ۱۶۰ ریال محاسبه شد. به نظر می‌‌‌رسد معامله‌گران آتی برای حرکت به سمت نمادهای دیگر این بازار نیاز به اخبار و اطلاعات خوشایندی دارند تا بر این اساس بتوانند در نمادهای دیگر اقدام کرده و فشار بازار را در برخی نمادها متعادل کنند.