گزارش وقایع 25 بهمن

مصلحی: ۲۵ بهمن یک افتضاح برای ضد انقلاب بود، جمعیت بسیار اندک بود و جمعیت عادی هم که دیده می‌شد برای خرید شب عید آمده بودند وزیر اطلاعات پنج شنبه شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا» با مروری براتفاقات بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم، به تشریح چگونگی برخورد با جریان فتنه پرداخت.

به گزارش ایسنا، وی نفوذ از طریق آقازاده‌ها را یکی از شگردهای ضد انقلاب دانست و گفت: البته مساله آقازاده‌ها در طول تاریخ مطرح بوده است، همچنان که فرزند زبیر باعث می‌شود که پدرش آن فعالیت‌ها را انجام دهد. سرویس‌های اطلاعاتی در این جهت فعال هستند و از راه‌های دلسوزانه وارد می‌شوند و افراد را با خود همراه می‌کنند و تا جایی پیش می‌برند که افراد دیگر راه برگشت نداشته باشند. وزیر اطلاعات در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به فتنه سال گذشته یادآور شد: درفتنه ۸۸ بحث انتخابات تنها یک بهانه بود که با آن به اهداف خود برسند، باید بررسی کنیم که در دوران نخست‌وزیری موسوی چه کسانی اطراف ایشان را گرفته بودند و ارتباطات قابل توجه اینها و هسته‌ای که بعدها تشکیل می‌دهند و نام آن را زیست مسلمانی می‌گذارند، باید بررسی شود. وی تصریح کرد: ما در بازرسی از دفتر یکی از عناصر این مجموعه جزوه‌ای به دست آوردیم که وقتی آن را مطالعه کردیم،دیدیم دقیقا طراحی حرکت فتنه است. وی افزود: در بررسی‌هایی که روی این جزوه شد و تطبیق‌هایی که انجام شد، ادبیات این جزوه و پاراگراف‌هایی که در آن به کار رفته است، ادبیات حزب توده است.

ارتباط اردشیر امیرارجمند با نفاق روشن است

وی در ادامه به ارتباط سران فتنه با خارج از کشور اشاره کرد و گفت: فردی به نام اردشیر امیرارجمند که مشاور موسوی است و بیانیه‌های او را تدوین می‌کرد ارتباطش با نفاق روشن است.این فرد در سال گذشته دستگیر و بر اساس رافت اسلامی آزاد شد. اما پس از آزادی با طراحی منافقین از کشور فرار کرد و مدتی در استراس‌بورگ در منزل برادرش که جزو عناصر اصلی منافقین است، مخفی شد و از همان جا هم بیانیه‌ها را طراحی می‌کرد. مصلحی درباره کروبی‌ هم گفت: عدد رای کروبی جالب است، و آدم‌هایی که در اطراف او جمع شده بودند کسانی هستند که تکبر و نخوتشان به گونه‌ای است که کسی نمی‌تواند آنها را تحمل کند. این افراد از ساده لوحی کروبی استفاده کردند و جالب است که خودشان اعلام کردند که به فرد دیگری می‌خواهند رای دهند. در میان اطرافیان کروبی فردی با او همراه است و نقش قابل توجهی دارد، به نام مجتبی واحدی، او قبل از فتنه به انگلیس رفت و آمد داشت و چند بار هم به آمریکا رفته بود، این فرد هنوز هم ارتباطات خود را با کروبی حفظ کرده است. همین‌هایی که از آنها نام برده‌ام هم‌اکنون با استفاده از ماهواره و شبکه‌های تلویزیونی به جریان فتنه خط‌دهی می‌کنند. به گزارش ایسنا،‌ وزیر اطلاعات در ادامه‌ به آنچه در ۲۵ بهمن اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: قضیه ۲۵ بهمن ادامه فتنه است، اما نقطه عطف است به این معنا که استکبار همه هزینه خود را کرد که از ۲۵ بهمن استفاده کند و فتنه‌گران هم همراهی کردند و در ۲۵بهمن آنچه به میدان آمد با همه سرمایه‌گذاری‌ها افتضاح بزرگی بود و شبکه‌های ماهواره‌ای صحنه‌هایی را پخش کردند که دستکاری شده از فتنه‌های قبل بود و چند صحنه هم از جمعیت عادی نشان دادند که آمده بودند خرید شب عید انجام دهند. وی ادامه داد: جریان فتنه به‌رغم سرمایه‌گذاری‌های سنگین جمعیت بسیار اندکی را توانست جمع کند که آن هم با مردم عادی که در منطقه خیابان انقلاب برای خرید شب عید آمده بودند مخلوط شده بود.

در ۲۵ بهمن شبکه‌های اجتماعی کاری از پیش نبردند

وی ادامه داد: یکی از اقدامات قابل توجه سرویس‌های اطلاعاتی در این فتنه استفاده از شبکه‌های مجازی برای ایجاد شبکه‌های اجتماعی بود؛ البته شبکه‌های اجتماعی آنها شناسایی شده و بخش قابل توجهی از عناصر آن مورد هدایت قرار گرفتند، در ۲۵ بهمن جریان فتنه به‌‌رغم سرمایه‌گذاری سنگین در شبکه‌های مجازی نتوانست در شبکه‌های اجتماعی کاری از پیش ببرد. تنها بهائی‌ها و سلطنت‌طلب‌ها و منافقین بودند که اینها هم شبکه‌های اجتماعی ندارند.

۲۰ درصد از مرکزیت فتنه را شناسایی کرده‌ایم

وزیر اطلاعات در ادامه این برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت اطلاعات توانسته مرکزیت فتنه را شناسایی کند، گفت: ما توانسته‌ایم به ۲۰ درصد دسترسی پیدا کنیم و البته برای دسترسی کامل به این مرکزیت و شناسایی آن کار و زمان زیادی لازم است، اسناد و اطلاعات به دست آمده خیلی زیاد است؛ اما اینها باید پالایش شوند و تبدیل به جزوه شوند.

دستگیری سران فتنه با تدبیر

وزیر اطلاعات درباره دستگیری سران فتنه نیز گفت: این کار بایدبا یک تدبیر و مدیریت قابل توجه جلو برود؛ البته دستگاه قضایی اقداماتی کرده‌اند و پرونده‌های سنگینی علیه سران فتنه تشکیل شده است که باید اقدامات متناسب با آن انجام گیرد. ما به عنوان دستگاه اطلاعاتی جمع آوری‌هایی در این زمینه داشته ‌ایم و اقدامات بعدی در این زمینه انجام می‌شود.

شکل‌گیری فتنه قبل از انقلاب

وزیر اطلاعات در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به فتنه سال گذشته و یادآوری این‌که انقلاب اسلامی در ۳۲ سال عمر خود با فتنه‌های متعددی مواجه بوده است، گفت: برای شناخت فتنه ۸۸ به نظر من ما باید به قبل از ۲۰ سال گذشته هم برگردیم به آن زمان که انقلاب و مهندسی آن توسط افرادی زیر سوال می‌رفت، باید به قبل از انقلاب برگردیم و به زمانی که حضرت امام (ره) تئوری ولایت فقیه رامطرح کرده بود، باید دید چه کسی با ایشان همراهی می کرد و از همراهی خود چه هدفی را دنبال می‌کرد.

در انقلاب در برهه‌های مختلف افرادی در مصادر قدرت قرار می‌گیرند که همه اینها باید کنکاش شوند و بدون این کنکاش‌ها نمی‌توان به بصیرت درباره فتنه رسید.