گروه ورزش- نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: اینکه برخی مربیان بزرگ خارجی مشکلات خانوادگی را دلیل نیامدنشان به ایران عنوان می‌کنند، تنها یک بهانه است و چنین چیزی واقعیت ندارد. مهدی تاج ظهر دیروز پس از پایان نشست اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: برای انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید با گزینه‌هایی مذاکره کردیم که آقای جلالی هم یکی از این گزینه‌ها بود. ما نظرمان روی جلالی مثبت است، اما در جمع‌بندی کلی به دنبال یک گزینه بزرگ خارجی هستیم.وی با انتقاد از برخی اهالی فوتبال که به مربیان توهین می‌کنند، گفت: یک سرمربی چه داخلی و چه خارجی باید مورد احترام همه باشد نه اینکه برخی‌ها به مربیان بزرگ هم توهین می‌کنند. به نظر من همه باید به مربی تیم ملی چه داخلی و چه خارجی احترام بگذارند.تاج در ادامه خاطرنشان کرد: برای انتخاب سرمربی بزرگ خارجی از این به بعد باید به جز ملاک‌هایی که در نظر می‌گیریم یک شرط را هم لحاظ کنیم که قبل از مذاکره با ایران ابتدا با خانواده‌هایشان مشورت کنند و اول نظر آنها را بگیرند بعد پای میز مذاکره بنشینند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: نمی‌خواهم وارد مسائل سیاسی شوم؛ چرا که آدم سیاسی نیستم، اما فکر می‌کنم این مربیان بزرگ بهانه می‌آورند. ما نمی‌توانیم فضای کشورمان را تغییر دهیم، بلکه این مربیان مورد نظر هستند که باید خودشان را با شرایط فوتبال و کشور ایران تطبیق دهند.

مهدی تاج با بیان اینکه اگر خواست مردم استفاده از مربی خارجی در تیم ملی است حتما این کار را خواهیم کرد، افزود: تمام تلاش فدراسیون فوتبال این است که یک مربی بزرگ خارجی را برای هدایت تیم ملی انتخاب کند، اما واقعیت این است که انتخاب سرمربی بزرگ خارجی برای تیم ملی کار سخت و دشواری است.

وی ادامه داد: هستند مربیانی که از خدا می‌خواهند سرمربی تیم ملی ایران شوند تا از این طریق اعتباری برای خودشان دست و‌پا کنند، اما مربی درجه اول خارجی به سختی می‌آید. مسائلی هم که در مورد نیامدن آنها مطرح می‌شود و مشکلات سیاسی را بهانه می‌کنند، نمی‌توانم بپذیرم. این یک تفکر اشتباه است که ما بگوییم به خاطر مسائل سیاسی نیامدند.

مهدی تاج در پایان گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم بهترین‌ها را برای حضور در فوتبال کشورمان انتخاب کنیم و اولویت فدراسیون فوتبال نیز انتخاب مربیان بزرگ برای تیم ملی است که امیدواریم بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.