سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیسیون انرژی همچون کمیسیون اصل ۹۰ خواستار لغو قرارداد کرسنت است. عماد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه کمیسیون انرژی در چند ماه گذشته نظر خود را در مورد قرارداد کرسنت اعلام کرد، افزود: از آنجا که پرونده قرارداد کرسنت در کمیسیون اصل ۹۰ است این کمیسیون به عنوان یکی از نهادهای نظارتی کشور که طبق قانون می‌تواند اعمال‌نظر کرده و بایستی مبنای قضایی نیز قرار گیرد، رای به ابطال قرارداد داده است که باید این موضوع مورد توجه وزارت نفت قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون انرژی خواستار ابطال این قرارداد است، گفت: کمیسیون انرژی در چندین جلسه و با حضور مسوولان مختلف موضوع قرارداد کرسنت را مورد بررسی قرار داد و در نهایت به این نتیجه رسید که این قراردادی مساله‌دار است که باید در اجرای آن تجدیدنظر صورت گیرد؛ با این وجود متاسفانه زمزمه‌هایی مبنی بر تمهید مقدماتی برای اجرایی شدن این قرارداد شنیده می‌شود که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی هم‌چنین در مورد ادعای جدید شرکت کرسنت مبنی برآغاز دور جدید مذاکرات گازی بین دو طرف، گفت: ما مسوول گفته‌های شرکت کرسنت نیستیم؛ به نظر می‌رسد که این موضوع تنها ادعایی بیش نیست، ولی با این وجود باید موضع وزارت نفت را در این رابطه جویا شد و مورد بررسی قرار داد.