معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات از بهره‌برداری از سالن‌های مونیتورینگ در مناطق هفتگانه این سازمان برای نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات با هدف حمایت از حقوق مردم خبر داد. به گزارش مهر، حسن رضوانی با تاکید براینکه نظارت بر عملکرد شرکت‌های ISP و ISDP از جمله مزایای استفاده از تجهیزات نصب شده مونیتورینگ در مناطق هفتگانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، اظهار داشت: در اولین جلسه کمیته فناوری اطلاعات که به‌زودی تشکیل خواهد شد نحوه کنترل، نظارت، گزارش دهی، مستندسازی و شاخص‌های مورد ارزیابی در حوزه فناوری اطلاعات تعیین می‌شود که این شاخص‌ها برای تهیه گزارش‌ها و مستندات در زمان‌بندی مشخص اعمال خواهد شد.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه برای افزایش رضایتمندی مردم از سرویس‌های دریافتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه‌های مختلفی در رگولاتوری پیش‌بینی شده است، گفت: با تمرکز بر شعار توسعه و ارتقای رعایت حقوق مشتریان در سال جاری، سطح کیفی و کمی سرویس‌های فعلی در حوزه ICT افزایش می‌یابد. رضوانی ادامه داد: در راستای توسعه نظارت‌های هوشمند از سوی رگولاتوری، سالن‌های مونیتورینگ آنلاین به منظور دسترسی به سیستم‌های مدیریت اپراتورها در بخش‌های فنی و مالی و مشترکان در حال راه‌اندازی است.

وی بهره‌‌مندی از مشارکت اپراتورها و مردم در انجام امور نظارتی را از جمله مهم‌ترین راهبردهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد و گفت: تعامل و ارتباط مستمر با اپراتورها، ایجاد سیستم پاسخگویی به شکایات و سنجش رضایت مردم از جمله راهکارهای انجام شده در این راستا است.