گروه صنعت و معدن- «مجموع پتانسیل‌های معدنی کشور باید در استراتژی بخش معدن شناسایی و معرفی شود.» این گفته رییس خانه معدن است. این در حالی است که پیش از این معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن از اتمام کار تدوین استراتژی بخش معدن خبر داده بود. معدنکاران اکنون منتظر تصمیم معاونت معدنی وزارت صنایع و معادن هستند. «محمدرضا بهرامن» نایب رییس خانه معدن، در گفت‌وگو با «ایسنا»، افزود: «در استراتژی بخش معدن باید رویکردهای اکتشافی تعریف و براساس آن برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت بخش معدن تعریف شود.»

وی ادامه داد: «در استراتژی باید به بخش‌هایی مانند سنگ‌های ساختمانی که دارای پتانسیل‌های معدنی هستند، توجه بیشتری شود.»

وی افزود: «در استراتژی معدن باید برنامه‌های این بخش از مرحله اکتشاف تا فرآوری و پس از آن در بازارهای هدف دیده شده و برای آن راهکارهای اجرایی تدوین شود.» «بهرامن» خاطرنشان کرد: «تدوین استراتژی معدن در برنامه‌های آتی این بخش بسیار موثر بوده و با اطلاع‌رسانی شفاف می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش را افزایش دهد.»

وی افزود: «این استراتژی باید با برنامه‌های پنج ساله به ویژه چشم‌انداز ۲۰ ساله ایران ۱۴۰۴ منطبق بوده و راه‌های تحقق این اهداف نیز در آن دیده شود.»

نایب رییس خانه معدن تصریح کرد: «توسعه اکتشاف به ویژه اکتشافات عمیق باید یکی از مهم‌ترین رویکردهای استراتژی بخش معدن برای افزایش اطلاعات از پتانسیل‌های معدنی کشور باشد.»