دنیای‌اقتصاد- بیرجند- حمید قربانی: وزیر اقتصاد و دارایی در سفر خود به خراسان جنوبی و در دیدار با مسوولان اقتصادی استان، اعضای شورای سرمایه‌گذاری و فرمانداران شهرستان‌های استان بر سرمایه‌گذاری در پروژه‌های دارای توجیه تاکید کرد. سیدشمس‌الدین حسینی پرداخت نقدی یارانه‌ها را فرصتی برای سرمایه‌گذاری بیشتر دانست و گفت: در خراسان‌جنوبی با جمعیت ۶۰۰ هزار نفری سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان به این منطقه گسیل می‌شود که قبل از این وجود نداشته است.

حسینی وجود این سرمایه را در استان منشا تجهیز منابع جدید در مناطق کمتر توسعه‌یافته دانست و گفت: در اختصاص اعتبارات باید دیدگاه‌‌ها تغییر کند.

وی با انتقاد از سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی که در بازدهی آن تردید وجود دارد، افزود: باید تسهیلات به پروژه‌های دارای اولویت اختصاص یابد، در غیر این صورت حبس سرمایه صورت گرفته است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه باید به مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطقی مانند خراسان جنوبی توجه ویژه شود، تصریح کرد: البته نباید این مشوق‌ها جای اختصاص اعتبارات را بگیرد به عنوان مثال نباید برای اعطای تسهیلات به پروژه‌های کم‌بازده سرمایه را از دست بدهیم.

حسینی، منابع انسانی در خراسان جنوبی را یک ظرفیت برای استان دانست و گفت: هم مرزی این استان با کشور افغانستان یک ظرفیت برای استان است، زیرا این کشور یک بازار رو به توسعه دارد.