دستگاه‌های مسئول بر قیمت‌ها نظارت جدی‌تری داشته باشند

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی از دستگاه‌های مسئول در استان البرز خواست تا نظارت جدی‌تری بر نحوه قیمت‌گذاری اجناس و خدمات داشته باشند. عزیز اکبریان اظهار داشت: به دنبال اجرای قانون هدفمند‌ کردن یارانه‌ها، قیمت کلیه کالاها و خدمات افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: اگرچه این افزایش قیمت‌ها به طور کامل از سوی دولت کنترل شده و حتی میزان رشد قیمت‌ها کمتر از پیش‌بینی‌ها بود، اما باید توجه داشت که قدرت خرید مردم با اجرای این قانون مهم نباید کاهش یابد.

عضو مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به درپیش بودن عید نوروز و سال جدید، گفت: هرساله در ایام نزدیک به شب عید، قیمت‌ها به صورت کاذب افزایش می‌یابد که به همین دلیل ضرورت نظارت جدی بر نحوه قیمت‌گذاری کالاها و خدمات دو چندان می‌شود.

اکبریان تاکید کرد: دولت اقدامات مناسبی برای ارتقاء وضعیت معیشتی مردم به ویژه خانواده‌های کم‌درآمد انجام داده است که یکی از آنها اجرای قانون حساس و مهم هدفمند کردن یارانه‌هاست.

وی با بیان اینکه اجرای بزرگ‌ترین جراحی اقتصاد ایران باید با تعامل و هماهنگی همه دستگاه‌ها و مردم انجام شود، گفت: بخش مهمی از کار نظارت بر قیمت‌ها است و نباید به عده‌ای سودجو اجازه داد که تمام تلاش‌های مردم و دولت را زیرسؤال ببرند.

نماینده کرج در خانه ملت ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز هستیم و بر اساس سنتی دیرینه تقاضای مردم در این ایام افزایش می‌یابد، باید تیم‌های نظارتی دستگاه‌های مسئول کار خود را به صورت شبانه‌روزی و باجدیت‌ بیشتری انجام دهند.

به گفته اکبریان، عدم نظارت جدی بر افزایش قیمت‌ها موجب می‌شود، مردم نسبت به تلاش‌های دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اطمینان کامل پیدا نکنند.

وی در پایان از مردم به ویژه ساکنان استان البرز خواست تا همکاری‌ لازم با ماموران و ناظران مربوطه در امر کنترل قیمت‌ها را داشته باشند.