سندچشم انداز استان البرز در حال تدوین است

با تشکیل استان البرز و تصویب ۲۷۰ طرح زیربنایی توسط هیئت دولت برای این استان بسیاری از مسایل و مشکلات البرز رفع خواهد شد. عیسی فرهادی استاندار البرز با بیان این مطلب گفت: با افزایش ۳ برابری اعتبارات عمرانی که نسبت به سایر استانهای تازه تاسیس بی‌نظیر است، محرومیت از بخشهای مختلف این استان زدوده خواهد شد. این مسئول با اشاره به اینکه براساس تاکید رئیس جمهوری استان البرز باید طی ۳ سال آینده به سطح سایر استانهای کشور برسد خاطرنشان کرد: استان البرز به واسطه نزدیکی به پایتخت از محرومیت عمیق و پنهانی رنج می‌برد که امیدواریم با تلاش مضاعف مدیران این معضل برطرف شود.

جمعیت استان افزایش می یابد

استاندار البرز در ادامه سخنان خود از افرایش ۴۰۰ هزار نفری جمعیت این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر استان البرز دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که با توجه به واگذاری ۸۳ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال ۹۱، ۴۰۰ هزار نفر به جمعیت این استان افزوده می‌شود.

وی افزود: استان البرز به ویژه کرج از رشد ۷/۴ درصدی برخوردار است که در مقایسه با سایر شهرهای کشور با رشد بی‌سابقه‌ای مواجه است. فرهادی اقد امات صورت گرفته دولت برای کاهش و کنترل مهاجرت‌های بی‌رویه را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: ‌با فعالیت دولت نهم و دهم و توجه بیشتر به مناطق محروم نرخ مهاجرت به سایر استانها از جمله استان البرز پایین آمده به طوری که در طول ۴ سال گذشته ۵/۱ درصدکاهش یافته است.

شوراها فرصت مناسبی برای همراه کردن افکارند

استاندار البرز همچنین در ادامه به فلسفه وجودی شوراها و تلاشهای صورت گرفته برای تحقق این اصل مهم از قانون اساسی اشاره کرد و گفت: تشکیل شوراها فرصت بسیار ارزشمند و مغتنمی برای خدمت به مردم و همراه کردن افکار مردم با توسعه و پیشرفت کشور است. وی افزود: با گذشت بیش از یک دهه از عمر شوراها هر روز بر غنای مصوبات افزوده شده است که آن را باید مرهون تلاش انسانهای فکور برای تحقق امر مهم مشورت و پیوست فرهنگی در کشور تلقی کرد.

شهرداران استان البرز مشاوران حقوقی باتجربه ندارند

استاندار البرز گفت: شهرداران شهرهای این استان مشاوران حقوقی باتجربه ندارند که این امر بر مشکلات آنها می افزاید.

عیسی فرهادی در گردهمایی مدیران شهری شهرهای استان البرز در دهکده ورزشی چهارباغ افزود: لازم است شهردارها مشاوران حقوقی کاملا باتجربه را به عنوان مشاور انتخاب کنند تا مسائل حقوقی به نحو مطلوبتری پیگیری شود.

وی ادامه داد: همچنین لازم است در زمان بستن قراردادها مشخصه های محکمه پسند در قراردادها آورده شود تا مشکلات حقوقی کمتری پیش آید. این مسئول بیان کرد: در عین حال لازم است در زمینه قراردادها حقوق بیت المال رعایت شود تا از به وجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

شهرداری در بسیاری از اختلافات ضرر می کند

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از اختلافاتی که به دستگاه قضایی کشانده می شود، شهرداری ها ضرر می کنند که یکی از دلایل این امر به نبودن مشاوران حقوقی باتجربه در شهرداری‌ها بازمی گردد. فرهادی گفت: لازم است حمایت از سرمایه گذاران فعال در استان البرز با جدیت دنبال شود ضمن اینکه از آن دسته از سرمایه گذاران که قصد ایجاد اشتغال پایدار و واقعی دارند، حمایت می شود.

وی اضافه کرد: کاهش مشکلات استان البرز نیازمند گسترش کمی و کیفی سرمایه گذاری است و این امر باید با همکاری دستگاه های ذیربط محقق شود. استاندار البرز افزود: در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز لازم است با جدیت وارد عمل شویم و همه دستگاه های ذیربط به شکل جدی و با اراده کامل وارد عمل شوند.

شهرداری و شورا با جدیت عمل کنند

وی خاطرنشان کرد: شوراها و شهرداری در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز وظیفه بسیار جدی بر عهده دارند و باید با همکاری قوه قضائیه و نیروی انتظامی به این وظیفه به بهترین نحو عمل کنند. این مسئول گفت: از امروز به بعد، دیگر در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست و از همین امروز باید به صورت جدی وارد عمل شویم.

وی یادآور شد: باید به گونه ای عمل شود تا قبل از آغاز شروع هر ساخت و ساز غیرمجازی از آن جلوگیری شود نه اینکه اجازه بدهیم که این ساخت و ساز انجام شود و بعد از آن بخواهیم آن را تخریب کنیم.

شهرهای استان البرز ورودی مناسب ندارند

استاندار البرز گفت: متاسفانه هیچیک از شهرهای استان البرز ورودی مناسب ندارند ضمن اینکه نماد مناسب نیز ندارند که این امر نیازمند اصلاح است.

وی ادامه داد: ورودی های مناسب باید به بهترین نحو برای هر شهری احداث شود و در خصوص نمادهای مناسب نیز اقدامات مورد نیاز صورت گیرد.

این مسئول افزود: همچنین لازم است در هر پارکی یک درمانگاه کوچک احداث شود تا بتوانیم بخشی از نیازهای درمانی شهروندان را به نحو مطلوب پاسخ دهیم.

۱۶شهر در محدوده جغرافیایی البرز واقع است

استاندار البرز گفت: ۱۶شهر در محدوده جغرافیایی البرز واقع است که باید با برنامه ریزی صحیح برای ارتقای شاخصهای توسعه شهری در این استان به صورت همگون اقدام کرد. عیسی فرهادی در حاشیه نخستین نشست شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز در چهارباغ در گفتگو با خبرگزاری مهر در کرج افزود: ساخت و ساز خارج از قوانین و ضوابط شهرسازی و فاقد مجوز به سیمای شهری لطمه می زند. وی ادامه داد: در محدوده جغرافیایی استان البرز ۱۶ شهر وجود دارد که باید تلاش کرد تمام این شهرها از نظر شاخصهای توسعه شهری به صورت همگون رشد پیدا کنند.

این مسئول گفت: مهاجرپذیری و ساخت و سازهای غیرمجاز از جمله عوامل برهم زدن مبلمان شهری به شمار می روند.

فرهادی افزود: در این نشست به همه شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرها تاکید شد که با تشدید نظارتها از گذاشتن آجری بر روی آجر در بناهای فاقد مجوز جلوگیری کنند.

استاندار البرز گفت: در سالهای گذشته حدود ۱۵ هزار پرونده در کرج در کمیسیون ماده صد منتج به صدور حکم تخریب شده است و دیگر نباید به شمار این پرونده ها افزوده شود.

وی همچنین از تشدید برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در البرز خبر داد.