گروه بازار پول- موسسه کاپیتال اینتلیجنس طی گزارشی رتبه اعتباری بانک تجارت ایران را ارتقا داد و تاکید کرد این بانک به‌رغم تحریم‌ها توانسته به منابع مالی بین‌المللی دست یابد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی منا اف ان، موسسه بین‌المللی رتبه‌بندی کاپیتال اینتلیجنس رتبه اعتباری بلند مدت بانک تجارت ایران را به بی بی منفی و رتبه کوتاه مدت این بانک را به بی ارتقا داده است. این موسسه همچنین چشم‌انداز باثبات را برای فعالیت‌های بانک تجارت ایران در نظر گرفته است.

موسسه کاپیتال اینتلیجنس همچنین حالت باثبات را برای وضعیت ارزی بین‌المللی ایران در نظر گرفته است. براساس این گزارش رتبه حمایت بانکی موسوم به بی اس آر برای بانک تجارت ۳ بوده است که نشانگر میزان حمایت دولت ایران از بانک تجارت در صورت نیاز خواهد بود.

بانک تجارت یکی از مهم‌ترین بانک‌های ایران است که بخش مهمی از سهام آن در اختیار دولت است.

به‌رغم شرایط مالی بانک تجارت موسسه کاپیتال اینتلیجنس چشم‌انداز مثبت را برای بخش مالی این بانک در نظر گرفته است. براساس این گزارش بانک تجارت ایران توانسته به‌رغم تحریم‌های بین‌المللی به منابع مالی بین‌المللی دست یابد. براساس این گزارش کاهش هزینه‌های بانک تجارت و افزایش تولید ناخالص داخلی ایران تاثیر زیادی در افزایش سود این بانک در سال مالی جاری خواهد داشت. بانک تجارت با در اختیار داشتن ۱۳ درصد کل پس‌انداز سیستم بانکی ایران جایگاه مهمی در سیستم بانکی این کشور دارد. کل دارایی‌های بانک تجارت ۳۸ میلیارد دلار اعلام شده است. با عرضه سهام بانک تجارت در بورس در آوریل ۲۰۰۹ میزان سهم مستقیم دولت در این بانک به کمتر از ۶/۳۰ درصد رسیده است. تا پایان سال ۲۰۱۰ بانک تجارت ۱۹۵۳ شعبه در سراسر ایران داشته که معادل ۱۲ درصد کل شبکه بانکی کشور است.

فروش اوراق مشارکت ارزی پارس‌جنوبی در شعب ارزی بانک تجارت

اوراق مشارکت طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی از تاریخ ۲۱ اسفند ۸۹ به مدت پنج روز کاری در کلیه واحدهای ارزی بانک تجارت در سراسر کشور به متقاضیان فروخته می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی بانک تجارت این اوراق چهارساله و بی‌نام، با سود علی‌الحساب هشت درصد به صورت روزشمار سالانه و معاف از مالیات است، عرضه این اوراق به صورت یورو و در قطعات هزار، پنج هزار، ده هزار، پنجاه هزار و یکصد هزار یورویی خواهد بود. هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شعب فروشنده اوراق بانک تجارت با شماره ۱۵۵۴ تماس گرفته یا به پایگاه اینترنتی این بانک به نشانی WWW.Telaratbank.ir مراجعه کنند.