شاهد آرامش در سطح بازار هستیم
رئیس مجمع امور صنفی مهاباد گفت: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها شاهد آرامش در سطح بازار هستیم.

وطمانی ‌در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان آذربایجان غربی که با حضور فعالان اقتصادی این استان در سالن شهید عطایی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: این آرامش در سایه همکاری بازاریان و کسبه با دولت بود.
وی با تاکید بر تقویت مکانیزه کردن فروش‌ ‌تصریح کرد: بر اساس ماده 71 نظام صنفی باید هر چه سریع‌تر برای ایجاد و تقویت سوله‌های مکانیزه اقدام شود تا شاهد ارتقای سطح ارائه خدمات در بین صنوف باشیم.
این مسئول افزود: تهیه صندوق‌های فروش مکانیزه می‌تواند در این زمینه بازاریان را کمک کند که برای این منظور نیاز است تا دولت با واگذاری تسهیلات و وام‌های بلاعوض به صنوف، اقدام به تهیه دستگاه‌های فروش مکانیزه کند.
وطمانی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی اصناف استان آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته کارشناسی برای تهیه وسایل نقلیه صنفی و شهرک‌های صنفی می‌تواند گام موثری در راستای ساماندهی اصناف بردارد.
وی با اشاره به ایجاد نمایشگاه‌های نوروزی در مهاباد، اعلام کرد: نمایشگاه‌های نوروزی در راستای تنظیم بازار نوروز برپا می‌شوند که برپایی چنین نمایشگاه‌هایی سبب جلوگیری از هر نوع سوء استفاده‌ توسط سودجویان می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه باید مکانی مناسب در این زمینه در نظر گرفته شود، گفت: در حال حاضر برای برپا کردن نمایشگاه نوروزی در مهاباد در حال مکان‌یابی هستیم.
رئیس مجمع امور صنفی مهاباد با اشاره به راه اندازی دفتر تجاری و خارجی حوزه بازرگانی در شهرستان مهاباد، از سازمان بازرگانی استان در راستای ایجاد این دفتر تقدیر نمود.
وطمانی با اشاره به اهداف این دفتر تجاری، افزود: صدور دفترچه تجارت کارت بازرگانی و صادرات برای بازرگانان و تجار از جمله اقداماتی است که در این دفتر صورت می‌گیرد.
وی در اشاره به بازرسی های واحدهای صنفی، با بیان اینکه آموزش اصناف هدف اصلی بازرسی ها است اذعان داشت: به بازرسی واحدهای صنفی و غیر صنفی باید از دید وسیع و آگاه نگریست چراکه فرهنگ سازی و آموزش اصناف از جمله اهداف این بازرسی ها است.
وی با تقدیر از اصناف استان، اظهار داشت: "باید قدر اصناف استان را بدانیم چراکه هر بیماری بدون ویزیت درمان نمی شود در حالی که اصناف این گونه نیستند، پس همیشه باید قدردان آنان بود".