بلاتر: آینده فوتبال متعلق به زنان است

عکس: خبرگزاری فارس

گروه ورزش- رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) گفت: آینده فوتبال متعلق به زنان می‌باشد، چرا که سرمایه‌گذاری‌های این نهاد در حوزه زنان به خوبی نتیجه داده است. «سپ بلاتر» در پیامی‌به مناسبت هشتم مارس روز جهانی زنان افزود: سال ۲۰۱۱ بیستمین سالگرد راه‌اندازی جام جهانی زنان توسط فیفا است. وی گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه اکنون به ثمر نشسته و زنان از ۲۶ ژوئن (۵ تیر) تا ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) ششمین جام جهانی فوتبال را در آلمان برگزار می‌کنند.

بلاتر اضافه کرد: امروز به مدد تلاش بی وقفه فیفا، زنان و دختران در تمام کشورها با فرهنگ‌های متفاوت می‌توانند فوتبال بازی کنند. وی افزود: زنان ناگزیر از مبارزه برای دستیابی به حقوق برابر در عرصه ورزش هستند و فیفا با توجه به مسوولیتی که در حوزه فوتبال دارد قدرت فوتبال را برای دگرگونی‌های اجتماعی به ویژه در زمینه تندرستی و آموزش تضمین می‌کند.

بلاتر معتقد است: فوتبال برای بسیاری از دختران اعتماد به نفس و افزایش مهارت و ارتقای تندرستی و نیز محیط امن اجتماعی و رهایی از برخی قید و بندها را به همراه می‌آورد. وی خاطر نشان کرد: این نهاد در زمینه توسعه فوتبال زنان سرمایه‌گذاری کرده و همچنان ایجاد فرصت برای بازیکنان، مربیان، داوران و مسوولان فوتبال زنان از اولویت‌های این نهاد خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما همیشه معتقد بودیم که آینده فوتبال متعلق به زنان است، چرا که نگاهی به گذشته می‌تواند موفقیت ما در این حوزه را ثابت کند و نگاه به جلو افق‌های پیش رو را ترسیم کند.