حجت الاسلام حسین نوبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در دیدار با استاندار استان از وجود بیش از ۷ هزار مسجد و بقعه متبرکه در این استان خبر داد و خاطرنشان ساخت : احیای موقوفات سیاست راهبردی این سازمان در سالهای گذشته بوده است . وی با بیان اینکه برای احیای موقوفات نیازمند همکاری مردم و دستگاه قضایی هستیم گفت : رویکرد امروز این اداره کل کار فرهنگی برای ترویج سنت حسنه وقف و احیای موقوفات تخریب و یا غصب شده است.

نوبری تصریح کرد: هم اکنون ۲۷۰۰ موقوفه در استان به ثبت رسیده که ۲۰۰ مورد از موقوفات قدیمی نیز با ۳۰ میلیارد ریال احیاء شده است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه با عنوان اینکه بیش از ۷ هزار مسجد و بقعه در استان وجود دارد گفت : حدود ۵۰ درصد املاک وقفی استان دارای سند هستند که در سالجاری هم ۲۰۰ رقبه شناسایی شده است.

وی با توضیح اینکه تنها سی بقعه متبرکه در استان فعال است یادآور شد: تعدادی از این بقاع متبرکه همه روزه میزبان خیل مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

نوبری در پایان با انتقاد از تعدد متولیان امور قرآنی ، فرهنگی و دینی مساجد خواستار مدیریت یک متولی واحد و تمام وقت در مساجد شد.

احمد علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی هم طی سخنانی با اشاره به دیدگاه اسلام نسبت به سنت حسنه وقف اظهار داشت : وقف صدقه جاریه ای است که آثار و نتایج آن در بستر زمان و حتی پس از مرگ وقف نیز باقی و نجات بخش است.