گروه بورس کالا- قیمت‌ها در بازار کشاورزی تا حدودی افت کرد.

بر این اساس دیروز نرخ محصولات کشاورزی در بازار کاهش پیدا کرد و به نظر می‌رسد که این افت قیمتی کوتاه‌مدت باشد و به صورت بلندمدت ممکن است تا پایان سال افزایش اندکی را شاهد باشیم.
هرچند در رینگ کشاورزی بورس کالا قیمت‌ها همپای بازار سنتی با نوسان روبه‌رو شده بودند و تا حدودی تحت تاثیر همین عوامل، کاهش اندکی را تجربه کرده بود، اما برخی از محصولات همچون جو دامی با نرخ ثابت 320 تومان ثبت می‌شود. دادوستد ذرت دانه ای با 399 تومان تا 407 تومان در نوسان بود.
گندم خوراکی وارداتی روسیه در این بازار ۳۶۹ تومان و گندم دامی همدان و قزوین ۲۶۴ تومان شد. کنجاله پنبه دانه پرک با قیمت ۴۱۰ تومان و کنجاله پنبه دانه پلیت ۴۳۷ تا ۴۵۲ تومان ثبت شد. کنجاله سویا پرک و پلیت به ترتیب با نرخ ۵۶۷ تومان و ۵۴۸ الی ۵۸۴ تومان به ازای هر کیلو ثبت شد. همچنین کنجاله کلزا پلیت ۴۸۸ تومان بود.
کاهش حجم و ارزش معاملات رینگ کشاورزی
به گزارش روابط عمومی شرکت بورس کالا در معاملات بهمن ماه رینگ کشاورزی تنها ۴ کالا معامله شده، ۳۴ هزار و۹۰ تن کالا به ارزش ۱۱۴ میلیارد و ۸۸۹ میلیون و ۳۵ هزار ریال معامله صورت گرفته است.
همچنین از لحاظ حجمی و ارزشی معاملات رینگ کشاورزی با کاهش روبه‌رو بود؛ به طوری که به ترتیب 54/23 و 38/21 درصد رقم کاهش در‌این رینگ از بورس بوده است.به‌رغم عرضه420 تن گندم،‌ هیچ معامله‌ای از‌این کالا انجام نشد، بنابراین نسبت به ماه گذشته که550 تن معامله گندم ثبت شده بود، 100 درصد کاهش داشت.