اعلام نظر فرانسه درباره سانحه هوایی ارومیه

بازخوانی نوار FDR هواپیمای سانحه دیده ارومیه در فرانسه انجام شده و نتیجه پس از جمع‌بندی کمیسیون بررسی سوانح اعلام می‌شود. به گزارش ایسنا، احمد مجیدی - رییس ستاد مدیریت بحران وزارت راه و ترابری- در پاسخ به این سوال که آیا نوار FDR (پارامترهای موتور هواپیما) بوئینگ ۷۲۷ شرکت هواپیمایی هما برای بررسی به کشور فرانسه فرستاده شد، اظهار کرد: این جعبه به کشور فرانسه فرستاده شد و نتایج بازخوانی آن به اتمام رسید و نتیجه به ما اعلام شده است.

وی افزود: نتیجه باید در اختیار کمیسیون بررسی سوانح که ۱۱ کارگروه دارد قرار گیرد و پس از تکمیل نظرات نتیجه و علت سانحه اعلام می‌شود.

مجیدی در پاسخ به این سوال که چقدر طول می‌کشد تا علت سانحه اعلام شود، گفت: ‌پس از وقوع سانحه ۴۰۰ روز فرصت داریم تا علت سانحه را اعلام کنیم؛ اما تجربه نشان داده که علت سانحه زودتر از شش ماه مشخص نمی‌شود.

رییس ستاد مدیریت بحران وزارت راه و ترابری خاطرنشان کرد: علت اعلام شده توسط کارشناسان فرانسوی از مطالعه جعبه FDR اعلام نمی‌شود تا زمانی که کلیه نظرات جمع‌بندی شود و نتیجه را رییس سازمان هواپیمایی اعلام می‌کند.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ به شماره پرواز ۲۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) ساعت ۱۹:۴۵ نوزدهم دی‌ماه هنگامی که قصد داشت در فرودگاه ارومیه فرود بیاید، از این امر انصراف داد که حین انصراف از نشستن در فرودگاه ارومیه ارتباطش با برج مراقبت این فرودگاه قطع شد و سقوط کرد و در پی آن ۷۸ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۷ نفر مجروح شدند.