گروه بین‌الملل‌- مردم مصر فردا، جمعه، در تظاهراتی میلیونی خواستار تسریع در محاکمه عادلانه «حسنی مبارک» و خانواده او خواهند شد. به گزارش فارس به نقل از الجزیره، جوانان انقلابی مصر در آستانه جمعه‌ای دیگر بعد از سقوط «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق مصر از مردم این کشور خواسته‌اند تا در روز جمعه به خیابان‌ها آمده و برای محاکمه فوری رییس‌جمهوری سابق مصر تظاهرات کنند.

بیانیه ائتلاف جوانان انقلابی مصر و ائتلاف انقلابیون این کشور خواستار تظاهرات میلیونی دیگری برای تاکید بر مطالبات تظاهرات جمعه گذشته و تسریع در محاکمه نماد‌های فساد و کشتار مردم مصر شدند.

ائتلاف انقلابیون مصر از شورای نظامی این کشور نیز خواستند تا در محاکمه مبارک و خانواده وی تسریع و آنها را به صورت عادلانه محاکمه کنند.

جوانان انقلابی در این بیانیه تاکید کردند که ملت مصر در استان‌های مختلف نشان داده‌اند که همچنان هوشیار و یکپارچه هستند و اجازه ربوده شدن انقلاب خود را نخواهند داد.

ده‌ها هزار نفر از مردم مصر جمعه گذشته به میدان التحریر قاهره آمدند و خواستار محاکمه مبارک و خانواده وی و همچنین مسوولان سابق دولتی مصر شدند.

دادستانی مصر اخیرا تحقیقات از مبارک و خانواده وی در زمینه فساد اقتصادی و سیاسی را در شرم‌الشیخ آغاز کرده است. ناظران سیاسی بر این عقیده هستند که این هفته که اخوان‌المسلمین نیز به عنوان یکی از بزرگترین جریان‌های سیاسی در این کشور از مردم خواسته تا در این تظاهرات شرکت کنند، تعداد تظاهرات‌کنندگان بسیار بیشتر از هفته گذشته خواهد بود. بر اساس این گزارش دانشجویان نیز در این تظاهرات شرکت خواهند کرد و خواستار برکناری روسای دانشگاه‌هایی خواهند شد که هوادار رژیم سابق مصر بوده‌اند.

پیش از این انقلابیون مصری اعلام کرده بودند که برای جلوگیری از انحراف و عدم سرقت انقلاب مصر تا برپایی انتخابات آزاد و تشکیل دولت رسمی در این کشور در روزهای جمعه تظاهرات برگزار خواهند کرد.