مهر- مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اتخاذ تدابیری برای کاهش استفاده از اسکناس و چک پول و کاهش مراجعات حضوری مردم به بانک‌ها را پیشنهاد کرد و گفت: در اسفندماه سال گذشته و روزهای پایانی سال، تعداد مراجعات مردم به بانک‌ها بسیار زیاد بود.

مهران شریفی در خصوص عملکرد سیستم بانکی کشور در بخش الکترونیکی و دستگاه‌های خودپرداز بانکی در روزهای پایانی سال گذشته و ایام نوروز امسال گفت: هر ساله در اسفندماه با تراکم در مراجعات مردم به بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز مواجه می‌شویم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی افزود: این در حالی است که امسال موضوع واریز و برداشت یارانه‌های نقدی مرحله دوم هم به این امر افزوده شد و همین امر منجر به افزایش مراجعات مردم به دستگاه‌های خودپرداز شد.

وی ظرفیت بانک‌ها را در این زمینه محدود عنوان و بیان کرد: با توجه به این امر طبیعی است که بانک‌ها در مقاطعی به مشکلاتی برخورد خواهند کرد.

شریفی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده توسط بانک‌ها برای مواجهه با اینگونه مشکلات تصریح کرد: در اسفند ماه سال گذشته و روزهای پایانی سال تعداد مراجعات مردم به بانک‌ها بسیار زیاد بود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اتخاذ سیاست‌هایی برای کاهش مراجعات حضوری مردم به بانک‌ها را پیشنهاد کرد و گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود که مردم به سمت پرداخت الکترونیک تمایل یابند.

وی کاهش استفاده از اسکناس و ایران چک و اتخاذ روش‌هایی را در این زمینه پیشنهاد و تصریح کرد: هم اکنون قبوض بانکی به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود واین گونه موارد باید به سایر زمینه ها هم تعمیم یابد.