افتخارات شرکت پتروشیمی ‌مارون در سال 1389
حجم تولیدات پتروشیمی‌مارون از مرز سه میلیون و دویست هزار تن گذشت
پتروشیمی‌مارون به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات شیمیایی و پلیمری در جهان‌، با تولید بیش از سه میلیون و دویست هزار تن محصول در یازده ماه اول سال جاری در آستانه ثبت رکورد جدیدی قرار گرفت. این شرکت با ثبت این حجم از تولید در یازده ماهه اول سال جاری‌، حدود ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش تولید داشته است.

تولید بیش از 260 هزار تن پلیمر در پتروشیمی‌مارون

واحدهای پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) و پلی پروپیلن (PP ) پتروشیمی‌مارون با تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن محصول در پایان بهمن ماه سال ۱۳۸۹‌، سهم عمده‌ای در تامین نیاز کشور و صادرات پلیمر در سال‌جاری داشته‌اند. تولید بیش از ۱۵۰ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین و بیش از ۱۱۰ هزار تن پلی‌پروپیلن در یازده ماهه اول سال به معنای رشد ۱۵ درصد تولید این دو محصول مهم در شرکت پتروشیمی‌مارون می‌باشد.


با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت سرمایه گذاری ساتا و پتروشیمی‌مارون
کلنگ زنی مجتمع پتروشیمی‌ بوشهر با حضور مقامات عالیرتبه دولتی و فعالان بخش خصوصی

کلنگ‌زنی مجتمع پتروشیمی ‌بوشهر با حضور مقامات عالیرتبه دولتی و فعالین بخش خصوصی توسط شرکت‌های سرمایه گذاری ساتا و پتروشیمی‌ مارون انجام گرفت. با حضور مهندس اسکندری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و مهندس سید رحیم شریف موسوی مدیر عامل پتروشیمی‌مارون و اعضای هیات مدیره شرکت‌های مذکور و همچنین آقایان سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی (وزیر دفاع )، مهندس بیات
(معاون وزیر نفت)، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌و مدیران عامل شرکت‌های منطقه عسلویه و مقامات محلی، کلنگ احداث شرکت پتروشیمی‌بوشهر‌، الفین شانزدهم در فاز دو پتروشیمی‌عسلویه به زمین زده شد. روز چهارشنبه ۲۷ بهمن با حضور جمعی از مقامات دولتی و فعالان بخش خصوصی‌، عملیات احداث مجتمع پتروشیمی‌بوشهر آغاز شد. در‌این مراسم که با حضور مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا ) و پتروشیمی‌مارون- دو شرکت سرمایه گذار در طرح پتروشیمی‌بوشهر - برگزار شد‌، عملیات احداث مگاالفین بوشهر رسما آغاز گردید تا شانزدهمین الفین کشور در‌آینده‌ای نزدیک در مدار تولید قرار گیرد. شرکت پتروشیمی‌بوشهر در زمینی به وسعت ۶۲ هکتار در فاز ۲ پتروشیمی‌منطقه ویژه اقتصادی عسلویه احداث می‌شود و توانایی تولید یک میلیون تن اتیلن در سال را خواهد داشت. بازیابی بیش از یک میلیون تن اتان از گاز طبیعی‌، تولید ۱۶۵۰ تن متانول در سال‌، تولید بیش از ۳۰۰۰۰۰ تن پلی اتیلن سبک خطی (LLDPE )‌، بیش از ۵۵۰۰۰۰ تن گلایکول (MEG ) در سال‌، تولید ۳۰۰۰۰۰ تن اسید استیک و بالاخره ۳۰۰۰۰۰ تن وینیل استات منومر بخش دیگری از محصولات مهمی‌است که در آینده‌ای نزدیک در شرکت پتروشیمی‌بوشهر تولید خواهد شد. برپایه ‌این گزارش‌، گاز ترش مورد نیاز شرکت پتروشیمی‌بوشهر‌، به میزان ۳۲۰ میلیون فوت مکعب از فازهای ۶‌، ۷ و ۸ پارس‌جنوبی تامین خواهد شد تا با تبدیل ‌این میزان از گاز به مواد پلیمری و شیمیایی‌، مفهوم شعار صنایع پتروشیمی‌ایران‌، «پتروشیمی‌صنعت ارزش آفرین» جلوه دیگری پیدا کند. کلنگ‌زنی پتروشیمی‌بوشهر از آن منظر حائز اهمیت است که با تولید بیش از سه و نیم میلیون تن محصول در سال‌، احداث‌این مجموعه استراتژیک با سرمایه بخش خصوصی‌، گام بسیار مهمی‌است تا خام فروشی گاز و نفت پایان داده شود و به جای آن تولید مواد با ارزش افزوده بالا توسعه یابد.

تولید حدود ۸۰۰ هزار تن اتیلن در واحد الفین پتروشیمی‌مارون

واحد الفین شرکت پتروشیمی‌مارون با ظرفیت اسمی‌یک میلیون و یکصد هزار تن اتیلن‌، یکی از بزرگترین مگاالفین‌های ایران و جهان می‌باشد. این واحد بزرگ صنعتی در سال گذشته حدود هفتصد هزار تن اتیلن تولید کرده بود که اینک به استناد آمار موجود نزدیک به هشتصد هزار تن اتیلن در یازده ماه اول سال 89 تولید کرده است تا با حدود 11 درصد افزایش تولید نسبت به سال قبل‌، همچنان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصول استراتژیک در کشور مطرح باشد. همچنین در واحد الفین شرکت پتروشیمی‌مارون در یازده ماهه اول سال جاری بیش از 130 هزار تن پروپیلن تولید شده است تا عملا 95 درصد برنامه سال 1389 این شرکت در مورد تولید گاز پروپیلن محقق شده باشد‌. شایان ذکر است که تولید پروپیلن در واحد الفین شرکت پتروشیمی‌مارون نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 15 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

پتروشیمی‌ مارون «شرکت پیشرو» در جمع یکصد شرکت برتر کشور

پتروشیمی ‌مارون برای سومین سال پیاپی در جمع یکصد شرکت برتر ایران قرار گرفت. به گزارش سازمان مدیریت صنعتی کشور‌، با ارائه لیست جدید شرکت‌های برتر مالی‌، شرکت پتروشیمی ‌مارون با هفت رتبه صعود در رتبه ۴۶ این لیست قرار گرفت. کسب این رتبه در بین شرکت‌های برتر کشور نشان دهنده ارتقای هفت پله ای جایگاه پتروشیمی ‌مارون نسبت به سال گذشته می‌باشد. با وجود ۹ شرکت پتروشیمی‌در بین شرکت‌های برتر کشور‌، پتروشیمی‌مارون با کسب عنوان یکی از ده «شرکت پیشرو سال ۸۹ » در بین شرکت‌های ارزیابی شده و نیز بدست آوردن رتبه دوم در «شاخص بازدهی فروش»‌، تنها شرکت پتروشیمی‌حاضر در جمع یکصد شرکت برتر کشور بود که نسبت به سال قبل جایگاه خود را در این رنکینگ مهم ارتقا داده است و سایر پتروشیمی‌های موجود در لیست نسبت به سال قبل با افت جایگاه مواجه بوده‌اند.

اخذ گواهینامه «پیشرو در چشم‌انداز» جایزه ملی بهره‌وری ۱۴۰۴
دومین همایش جایزه ملی بهره‌وری 1404 با همکاری معاونت سرمایه انسانی رییس‌جمهور برگزار شد و پس از ارزیابی 80 سازمان بزرگ و متوسط‌، شرکت پتروشیمی‌مارون گواهینامه «پیشرو در چشم‌انداز» جایزه ملی بهره وری 1404 را دریافت کرد‌. ‌دومین همایش جایزه ملی بهره‌وری 1404 با همکاری معاونت سرمایه انسانی رییس‌جمهور و کارگروه تحول اقتصادی دولت و با مشارکت 80 بنگاه بزرگ و متوسط برگزار شد. گواهینامه‌های ‌این همایش براساس محورهای بهره‌وری، اصلاح الگوی مصرف و تطبیق با قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تهیه و در 4 سطح «متعهد به چشم‌انداز»، «همگام با چشم‌انداز»، «پیشرو در چشم‌انداز» و «سازمان بهره‌ور» به شرکت‌های برتر اهدا شد که پتروشیمی‌مارون در بین شرکت‌ها و سازمان‌های پذیرفته شده در فرآیند ارزیابی جایزه ملی بهره‌وری موفق به اخذ گواهینامه «پیشرو در چشم‌انداز» شد و مدیر عامل شرکت پتروشیمی‌مارون آقای مهندس سید رحیم شریف موسوی ‌این گواهینامه را دریافت کردند. همچنین: برگزاری نخستین همایش انتقال تجربه‌های فنی در واحد‌های پلیمری‌، برگزاری دوره آموزشی رهبری بازار در جهانی شدن صنعت نفت‌، گاز و پتروشیمی‌با همکاری موسسه نیروی تدبیر ایرانیان و با حضور پروفسور ویلسون از دانشگاه آکسفورد‌، راهیابی مقاله علمی‌همکاران واحد بازرسی فنی پتروشیمی‌مارون به همایش بین‌المللی مهندسی مکانیک و هوا فضای مالزی‌، برگزیده شدن روابط عمومی‌ پتروشیمی‌مارون در بین برترین‌های روابط عمومی‌صنعت نفت‌، انتخاب پتروشیمی‌مارون به عنوان چهره برتر صنعت و تجارت و نیز میزبانی سی و نهمین اجلاس روسای مجتمع‌های پتروشیمی‌از خبرهای خوب سال 1389 در پتروشیمی‌مارون بوده‌اند.

تولید حدود 330 هزار تن گلایکول در پتروشیمی‌مارون

واحد اتیلن گلایکول این شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه حدود ۳۳۰ هزار تن انواع گلایکول تولید کرده است‌.
پتروشیمی‌مارون به عنوان بزرگترین تولیدکننده اتیلن گلایکول در کشور در سال 1388‌، موفق شده است در یازده ماه اول سال 89 با این حجم از تولید حدود 85 درصد برنامه تولید خود را به انجام برساند و با این حجم از تولید یک گام به ظرفیت اسمی‌تولید خود نزدیک‌تر شود.


با اجرای پروژه بازیافت آب دور ریز برج‌های خنک کننده
جایزه جهانی انرژی گلوب (Energy Globe) سال 2011

شرکت پتروشیمی‌مارون با طرح و اجرای پروژه بازیابی آب دور ریز برج‌های خنک‌کننده که از سوی بنیاد جهانی انرژی به عنوان یکی از طرح‌های زیست محیطی در سطح جهان برگزیده شده است، موفق به کسب‌این جایزه مهم شده است. برپایه‌این گزارش‌، پروژه بازیابی آب شرکت پتروشیمی‌مارون از بین بیش از هزار طرح ارسال شده در سطح جهان، به عنوان برترین پروژه در زمینه مدیریت مصرف آب از کشور جمهوری اسلامی‌ایران موفق به اخذ Energy Globe Award شده است. بنیاد جهانی انرژی از طرف پارلمان اروپا،تعداد زیادی از شرکت‌ها و مجلات معتبر در زمینه انرژی و محیط زیست حمایت می‌شود و همه ساله پروژه‌های اجرا شده مدیریت مصرف انرژی بارویکرد حفظ صیانت از محیط زیست در پنج زمینه هوا، آتش، آب، زمین و Youth را از سراسر جهان مورد بررسی قرار داده و پس از دریافت مستندات کامل به برترین پروژه‌ها جایزه ویژه و تندیس اهدا می‌کند. در مراسم ویژه جایزه جهانی انرژی سال ۲۰۱۱ که در تاریخ دهم بهمن ۱۳۸۹ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی‌ایران برگزار شد،‌این جایزه به نماینده شرکت پتروشیمی‌مارون اهدا شد.‌این مراسم با پیام شخصیت‌های بزرگ بین‌المللی از جمله آقای کوفی عنان، آقای گرباچف (رهبر شوروی سابق) و خانم گاندی آغاز شد و آقایان دکتر نهاوندیان رییس‌اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی‌ایران و ولفگانگ نیومن رییس بنیاد جهانی انرژی و جمع زیادی از مدیران عامل شرکت‌های تولیدی از میهمان‌های ویژه مراسم بودند. شرکت پتروشیمی‌مارون به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پلیمر، مواد شیمیایی و اتیلن جهان در سال ۱۳۸۵ در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی‌بندر امام به بهره‌برداری رسید و تا کنون موفق به دریافت جوایز متعدد در زمینه حفظ محیط زیست، مدیریت سبز و انرژی شده است.

پس از انجام ممیزی توسط شرکت Qualitty Austria اتریش به‌دست آمد:
اخذ گواهینامه 10002 ISO و تمدید گواهینامه‌های IMS

با برنامه ریزی بلند مدت و پایش مستمر فرآیند در طول سال گذشته‌، شرکت پتروشیمی‌مارون موفق شد گواهینامه‌های مدیریت یکپارچه را تمدید نموده و گواهینامه ISO ۱۰۰۰۲ را اخذ کند. این شرکت در سال ۱۳۸۸ موفق شده بود گواهینامه‌های سیستم مدیریت یکپارچه IMS شامل (ISO۹۰۰۱‌، ISO۱۴۰۰۱ و OHSAS۱۸۰۰۱‌) را از شرکت Qualitty Austria اتریش اخذ کند که در دی ماه جاری و پس از انجام ممیزی‌، شرکت پتروشیمی‌مارون موفق شد علاوه بر تمدید گواهینامه‌های IMS‌، گواهینامه رضایتمندی مشتری (ISO۱۰۰۰۲ ) را نیز بدست آورد. این استاندارد راهنمایی‌هایی را برای طراحی و اجرای اثربخش‌، کارآیی فرآیند رسیدگی به شکایات برای همه نوع فعالیت‌های تجاری و غیر تجاری فراهم می‌آورد. منظور از تدوین این استاندارد تامین منافع سازمان و مشتریان‌، شاکیان و دیگر طرف‌های ذی‌نفع آن می‌باشد.
روابط عمومی پتروشیمی مارون