150 مدرسه، آماده اسکان میهمانان نوروزی شهر کرمانشاه

دنیای‌اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کرمانشاه گفت: یک هزار و ۳۹۰ کلاس در قالب ۱۵۰ مدرسه در شهرستان کرمانشاه آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است. فضل‌الله رنجبر در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی با بیان اینکه به مسافران اسکان داده شده در مدارس و خانه‌های معلم روزانه یک وعده غذای گرم داده خواهد شد، افزود: این میزان کلاس درس نسبت به سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی از آمادگی مسوولان ذی‌ربط برای پذیرایی هرچه مطلوب‌تر از میهمانان و گردشگران خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای حضور مسافران نوروزی در این شهرستان فراهم شده است.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه همواره یکی از استان‌های هدف گردشگری مسافران و مهمانان نوروزی است، تاکید کرد: بحث زیباسازی و نظافت معابر شهری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ایام نوروز است که شهرداری کرمانشاه موظف است، نسبت به این دو امر مهم اقدامات لازم و مقتضی را انجام دهد.

رنجبر تصریح کرد: پنج ایستگاه فوریت‌های پزشکی با ۲۱ دستگاه آمبولانس و یکصد نفر در ایام تعطیلات نوروزی در مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان و در نقاط مختلف به میهمانان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی اظهار کرد: چهار اکیپ نظارتی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های دولتی، بر محل‌های اسکان، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و ترمینال‌های مسافربری و تامین ارزاق عمومی نظارت خواهند داشت.

رنجبر در ادامه از بانک‌های کرمانشاه خواست تا در ایام تعطیلات نوروز و به ویژه چهار روز اول سال پول کافی در دستگاه‌های خودپرداز خود قراردهند که میهمانان نوروزی به راحتی برای برداشت از حساب و دریافت پول اقدام کنند.

وی همچنین افزود: در این ایام دستگاه‌های خودپرداز سیار در بوستان شاهد، طاقبستان و جنب خانه معلم کرمانشاه حضور دارند.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری کرمانشاه در پایان از فعالیت ۱۶ خبازی تا ساعات پایانی شب در شهر کرمانشاه برای ارائه خدمت به همشهریان و مسافران نوروزی خبر داد.