معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: ایران اسلامی یک الگوی جامع و کامل برای تمام دنیا است و امروز مردم لیبی، یمن، مصر و دیگر کشورهای اسلامی با شعار الله‌اکبر قیام کردهاند. محمدابراهیم افشاری در مراسم اختتامیه جشنواره شعر مذهبی ابن حسام خوسفی با بیان اینکه ستاد مفاخر و مشاهیر استان تشکیل شده است، اظهار داشت: باید برای شناساندن مفاخر و مشاهیر خراسان جنوبی بیشتر تلاش شده و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری انجام گیرد.

وی ‌با بیان‌ اینکه باید شعرا از فرصت‌ها مانند دیگر مردم بیشترین بهره را ببرند، افزود: هنرمندان با این روح لطیف خود با جامعه پیوند می‌خورند و شعری که یک شاعر می‌گوید حرف دل و افکار او است و باید بیشتر به آن توجه شود.

بیان شعر، بیان افکار دل و عرفان یک شاعر است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بیان شعر بیان افکار دل، احساس، عشق، ایمان و عرفان یک شاعراست و بزرگ‌ترین ‌حرف‌هایی که در جایی امکان گفتن آن نیست در یک شعر کوتاه شاعر به خوبی نشان داده‌ می‌شود.

افشاری بیان زیبا و صریح شاعر ‌را حاکی از ایمان و بزرگی ‌شاعر دانست و گفت: شاعر با بیان یک شعر می‌تواند این دنیای بزرگ را از یک طرف بگذراند و اثرات آن را از طرف دیگر در راستای بالندگی ببیند.

وی با بیان اینکه باید به شاعر گرانقدر خطه خراسان جنوبی ابن‌حسام خوسفی بسیار توجه کرد، تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های متعدد به صورت استانی و ملی برای ابن حسام خوسفی باید در برنامه‌ها دیده شود.

فرهنگ ایرانی اسلامی امروز پایه‌گذار نظامی شده که دنیا سر تعظیم فرود آورده‌اند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ایران اسلامی با تمام فراز و نشیب‌ها همچنان سرافراز است، اظهار داشت: فرهنگ ایرانی اسلامی امروز پایه‌گذار نظامی شده که دنیا سر تعظیم فرود آورده‌اند و این نشان از عظمت ایران اسلامی دارد. افشاری با بیان اینکه در چند ماه گذشته اتفاقات خوبی رخ داده است، افزود: اعتراضات مردمی در یمن، لیبی و مصر نشان از فرهنگ ایران اسلامی و الگو قرار دادن این نظام است. وی ادامه داد: در گذشته دلیرمردانی برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده و امروز هم مردم ایران اسلامی با هوشیاری و بصیرت حماسه ۹ دی را به وجود می‌آورند که این نشان از فرهنگ بالای اسلامی مردم ما دارد.

مردم یمن، لیبی و مصر امروز با شعار الله‌اکبر قیام کرده‌اند

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها در مورد مسائل ظاهری و کوچک بر ایران خرده می‌گیرند، گفت: دشمنان ایران اسلامی دیگر برای مقابله با ایران نمی‌دانند چه عملی انجام دهند اما مردم ایران با بصیرت و هوشیاری تمام نقشه‌های آنها را خنثی می‌کنند.

افشاری با بیان اینکه امروز مردم لیبی، یمن، مصر و دیگر کشورهای اسلامی با شعار الله‌اکبر قیام کرده‌اند، افزود: ایران اسلامی یک الگو یجامع و کامل برای تمام دنیا است و امید است این اعتراضات مردمی به پیروزی بینجامد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایران اسلامی برای دنیا سخنان زیادی دارد، تصریح کرد: باید فرهنگ ایرانی اسلامی را تقویت و برای تمام مردم دنیا این فرهنگ را صادر کرد.