مسعودرضا طاهری- قیمت سکه دیروز با افزایش محسوس قیمت طلا در بازار‌های جهانی ۲۰۰۰ تومان گران شد. نرخ هر اونس طلا دیروز تا ساعت ۱۷ به وقت تهران به حد ۱۴۳۵ دلار رسید در عین حال نرخ دلار همچون روز‌ قبل در حد ۱۱۱۰ تومان فروخته می‌شد، از این رو قیمت سکه در بازار داخلی مجددا رو به افزایش نهاد و با ۲۰۰۰ تومان افزایش به نرخ ۳۸۷ هزار تومان فروخته شد. سکه طرح قدیم هنوز با چند نرخ به خریداران عرضه می‌شود.قیمت ۴۴۰ هزار تومان و ۴۳۰ هزار تومان در مناطق مختلف شهر برای این سکه ارائه شده است. در چهارراه استانبول این سکه ۴۳۵ هزار تومان خریداری شده و به نرخ ۴۴۰ هزار تومان به متقاضیان فروخته می‌شود، در حالی که در مناطق دیگر قیمت عرضه ۴۳۰ هزار تومان گزارش شده است. نیم‌سکه نیز ۲۰۰۰ تومان گران شد و ۱۹۵ هزار تومان فروخته شد.

ربع سکه نیز ۱۰۰۰ تومان گران شده و ۱۰۵ هزار تومان عرضه شد.

در بازار ارز یورو ۲ تومان کاهش و دلار آمریکا بدون تغییر به ترتیب به نرخ ۱۵۳۵ تومان و ۱۱۱۰ تومان فروخته شدند. پوند انگلیس و صد ین ژاپن نیز با کاهش ۵ تومانی و ۶ تومانی قیمت به ترتیب ۱۸۴۵ تومان و ۱۳۳۴ تومان در بازار عرضه شد.

حواله دلار ۱۰۴۰ تومانی

در حالی که نرخ دلار آزاد ۱۱۱۰ تومان است، برخی از صرافی‌ها با ارسال پیام کوتاه آمادگی خود را برای حواله دلار به نرخ ۱۰۴۰ تومان اعلام کرده اند.

به گفته برخی از فعالان بازار ارز این‌گونه صرافی‌ها در یک مدت زمان تقریبا ۲۵ روزه با دریافت مدارک کامل و پروفورما از افراد متقاضی به نرخ دولتی اقدام به انجام حواله‌های بلندمدت می‌کنند.

با اوج گرفتن قیمت‌های کاذب دلار در مهر ماه سال گذشته برخی از مقامات اتاق بازرگانی از در دست تهیه بودن طرحی خبر داده بودند که به موجب آن می‌شد ارز مورد نیاز بازرگانان و فعالان تجاری کشور را با امکان حواله به کشور‌های مقصد فراهم کرد.