دنیای‌اقتصاد - قزوین- مهرداد نوری: مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: در بهمن‌ماه سال‌جاری ۲۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۰ میلیون دلاراز این استان به ۲۵ کشور جهان صادر شد. حسن علیدوستی اظهار کرد: کالاهای یاد شده در قالب ۲۶ نوع محصول به ارزش ۲۰ میلیون دلار به مقصد کشورهای عراق، ترکمنستان، ترکیه، افغانستان، هلند و کشورهای آسیای میانه صادر شده است. وی افزود: این میزان کالای صادر شده از نظر وزن ۳۲ درصد و از نظر ارزش ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

علیدوستی کالاهای صادراتی را شامل مواد شوینده، کولرآبی، پروپیلن، کاشی و سرامیک، ورق گالوانیزه، سنگ و کنسانتره مولیبدن، شیشه و آینه اعلام کرد.

این مسوول تصریح کرد: ۲۷۳ نوع کالای وارداتی هم به میزان ۱۰ هزار تن به ارزش ۵۷ میلیون دلار از ۲۶ کشور طی بهمن ماه امسال در گمرک استان ترخیص شده است که به طور عمده شامل کمپرسور، خط تولید سوزن مستعمل، اجزا و قطعات کولر و ورق فولادی گالوانیزه بوده است.

وی گفت: کالاهای وارداتی از کشورهای سنگاپور، امارات، ترکیه، بلژیک، ایتالیا، آلمان و چین وارد گمرک استان شده‌ که این میزان از نظر وزن ۲۵ درصد و از نظر ارزش ۶۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

علیدوستی درآمد عمومی این گمرک را در بهمن‌ماه سال‌جاری ۸۴ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: درآمد بهمن‌ماه گمرک قزوین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۱ درصد افزایش داشته است.