شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : بانک و بیمه

  • سازمان تولید اسکناس و مسکوک در هفدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ حائز رتبه برتر شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک مرکزی، براساس اعلام‌نظر هیات داوران هفدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ، سازمان تولید اسکناس و مسکوک به‌دلیل طراحی اسکناس ۱۰ هزار ریالی جدید با طرح حافظیه، در بخش چاپ امنیتی موفق به کسب رتبه برتر شد. در مراسم اختتامیه این جشنواره سیدمحمود سلیمانی‌وندآذر، رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک سیمرغ زرین چاپ را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. چاپ اسکناس ۱۰ هزار ریالی با طرح حافظیه به‌صورت یک رو فولادی درنظر گرفته شده است و از ویژگی‌های امنیتی آن طرح مخفی (عدد یک)، طرح مکمل (عدد یک)، واترمارک (پرتره حضرت امام(ره))، ریز نوشته، الکتروتایپ (عدد یک) و نخ امنیتی پنجره‌ای را می‌توان نام برد.

  • سامانه وام ازدواج که طی روزهای اخیر در اغلب موارد گزینه‌ای برای انتخاب بانک عامل ارائه‌کننده تسهیلات به متقاضی اعلام نمی‌کرد، مجددا به حالت عادی برگشته و زوجین می‌توانند مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را انجام دهند. به گزارش «ایسنا» از چند روز پیش متقاضیان وام ازدواج در هنگام مراجعه به سامانه آن در بانک مرکزی طی مراحل ثبت‌نام در تعیین بانک عامل با مشکل مواجه می‌شدند؛ چراکه نام بانکی در این مرحله وجود نداشت و به‌عبارتی ادامه ثبت‌نام غیرممکن بود.

    .
  • طلای جهانی روز اول هفته را با روند کاهشی آغاز کرد. هر اونس فلز زرد در آغاز بازارهای جهانی به سوی ابتدای محدوده هزار و 290 دلار حرکت کرد و به کف یک ماهه یعنی قیمت هزار و 287 دلار نزدیک شد. پیروزی آنگلا مرکل برای چهارمین بار متوالی در انتخابات پارلمانی آلمان به‌طور طبیعی باید منجر به تقویت یورو می‌شد اما با تضعیف حمایت‌های متحدان داخلی از وی و گسست حزبی که در جبهه مرکزی حزب روی کار آلمان پدید آمده است و همچنین احتمال جدایی برخی متحدان از پیکره اصلی حزب و نیز گمانه‌زنی‌های مربوط به تحولات اروپا در اثر کاهش محتمل قدرت مرکل در دوره جدید صدراعظمی و همچنین اولین پیروزی حزب نئونازی در همین انتخابات، ارزش یورو در بازار‌های جهانی پایین آمد.

  • دنیای اقتصاد: نتایج یک پژوهش درباره رابطه بین ریسک و نسبت کفایت سرمایه بانک‌های کشور بین سال‌های 1389 تا 1394، نشان می‌دهد که بانک‌های دارای نسبت سرمایه پایین‌تر از حد قانونی در برابر الزامات و فشارهای قانونی به‌صورت معکوس واکنش می‌دهند. هدف اصلی الزامات قانونی در بانک‌ها کاهش ریسک پرتفوی بانک و در نتیجه کاهش احتمال ورشکستگی بانک است؛ اما با توجه به اینکه بیش از نیمی از بانک‌های کشور نسبت کفایت سرمایه کمتر از 8 درصد دارند، تاکید بر اجرای الزامات سرمایه‌ای با ارسال بخشنامه، به‌تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی کاهش ریسک بانک‌ها باشد زیرا زمانی که نسبت سرمایه بانک‌ها از حد مشخصی پایین‌تر می‌رود، دیگر الزامات قانونی و بازاری سرمایه بی‌تاثیر شده و حتی نتیجه عکس می‌دهند.

  • گروه بنگاه‌ها: بانک‌اقتصادنوین به همراه شبکه بانکی، دو قرارداد تامین مالی خارجی (فاینانس) را با بانک‌های «اوبر بانک» اتریش و «دانسکه» دانمارک به ترتیب به ارزش یک میلیارد یورو و 500 میلیون یورو امضا کرد که براساس این قراردادها بانک اقتصادنوین عاملیت تامین مالی پروژه‌های میان‌مدت و بلندمدت را بر عهده خواهد گرفت.

    به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمانت این دو قرارداد را پذیرفته‌اند. این قراردادها با حضور سید احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی، محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی، عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و مدیران‌ عامل و اعضای هیات‌‌مدیره بانک‌های ایرانی منعقد شد. <…

  • گروه بنگاه‌ها: مهم‌ترین هدف بانک تجارت از ارائه خدمت «آسان‌خرید» حمایت از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات ایرانی و تسهیل دسترسی مردم به کالاها و خدمات مورد نیاز خود با روشی جدید و هزینه کمتر است. به گزارش روابط عمومی بانک تجارت هیبت‌الله سمیع، رئیس هیات‌مدیره این بانک طی گفت‌وگویی به لزوم بهبود شرایط کسب‌و‌کار تولیدکنندگان داخلی پس از توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در این شرایط عضویت فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان محصولات ایرانی در شبکه آسان خرید، مزیت خرید اقساطی این محصولات را برای مصرف‌کنندگان فراهم کرده و علاوه‌بر آن رقابت‌پذیری تولیدات ایرانی را در برابر نمونه‌های مشابه خارجی افزایش می‌دهد.

  • گروه بنگاه‌ها: در آستانه سال جدید تحصیلی، بانک پارسیان با نگاهی ویژه به موضوع مسوولیت‌های اجتماعی و به‌منظور ارتقای جایگاه نظام آموزش و پرورش کشور، طی چهار مرحله، تعداد2000 دستگاه سیستم‌های رایانه‌ای خود را به سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور اهدا کرد. به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان، فراهم آوردن زیرساخت‌ها و زمینه‌های لازم برای نقش آفرینی مدارس به‌عنوان کانون و محور کسب تجربیات پرورشی و آموزشی و تقویت و نهادینه‌سازی مشارکت در نظام تعلیم و تربیت، از سیاست‌ها و راهبردهای بانک پارسیان در راستای تحقق اهداف عالیه آموزشی و پرورشی نظام اسلامی است.

  • گروه بنگاه‌ها: بانک آینده در اطلاعیه شماره 5 خود، آخرین وضعیت و فرآیند انتقال و انتقال سپرده‌های تعاونی اعتبار افضل توس را تشریح کرد. در اطلاعیه روابط عمومی بانک آینده آمده است: پیرو اطلاعیه‌ شماره 4 و با توجه به زمان‌بندی اعلام‌شده مبنی‌بر آغاز فرآیند انتقال سپرده‌های سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار افضل توس (در حال تصفیه) با مانده تا سقف سی میلیون ریال، به استحضار می‌رساند پس ‌از برنامه‌ریزی‌های دقیق و فراهم ساختن کلیه، انتقال سپرده‌های مذکور به حساب‌های بانک آینده و صدور دفترچه‌های سپرده برای سپرده‌گذاران، از نخستین ساعات اداری روز شنبه گذشته در شعب 197 گانه تعاونی مذکور در سراسر کشور و براساس برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده، آغاز شده و این روند، براساس حروف الفبا و جدول اعلام شده در…