پیشنهاد جذاب نخست‌وزیرانگلیس به مورینیو! آخرین تصویر به ثبت رسیده از مورینیو هنگام خروج از باشگاه

گروه ورزش: مورینیو اخراج شد.این خبری بود که پنج‌شنبه شب دررسانه‌های مطرح اروپایی منتشر و خیلی زود در سراسرجهان مخابره شد. اهمیت این خبر به حدی بود که حتی نخست‌وزیر انگلیس هم در مورد آن اظهارنظر کرد. پس از اینکه چلسی فصل جدید را با نتایج ضعیف آغاز کرد و از ابتدای بازی‌ها در نیمه دوم جدول لیگ انگلیس قرار داشت، زمزمه‌هایی مبنی بر برکناری سرمربی پرتغالی از هدایت آبی‌های لندن به گوش می‌رسید اما هربار مسوولان باشگاه از مورینیو حمایت می‌کردند و منتظر بودند که روند نتایج تیمشان تغییر کند.با این حال پس از شکست ۲ بر یک چلسی مقابل لسترسیتی و قرار گرفتن این تیم در رده شانزدهم صبر رومن آبراموویچ از نتایج ضعیف این فصل چلسی با آقای خاص تمام شد و دستور به اخراج این مربی داد.

فرار باشگاه از پرداخت غرامت سنگین

رسانه‌های انگلیسی در حالی از واژه «اخراج» برای رفتن مورینیو از چلسی استفاده کرده‌اند که سایت این باشگاه در اطلاعیه‌ای به «جدایی توافقی» این مربی و باشگاه اشاره کرده و نوشته است: «تمامی اعضای باشگاه چلسی از ژوزه به خاطر تلاش‌های او در تیم پس از بازگشتش در سال ۲۰۱۳ تشکر می‌کنند. او با سه قهرمانی لیگ برتر، یک جام حذفی، سه جام اتحادیه و یک جام خیریه به موفق‌ترین مربی تاریخ ۱۱۰ ساله چلسی تبدیل شده است. هم مورینیو و هم مدیران چلسی به این نتیجه رسیده‌اند که نتایج تیم از ابتدای فصل خوب نبوده و به نفع هر دو طرف است که با یکدیگر قطع همکاری کنند.» شاید دلیل اصلی صدور اطلاعیه باشگاه چلسی این باشد که سران باشگاه باید در صورت اخراج مورینیو غرامت ۵۵ میلیون پوندی به او پرداخت می‌کردند و این نشان می‌دهد آنها برای اجتناب از پرداخت این مبلغ نه‌تنها با مربی پرتغالی خود برای جدایی کنار آمده‌اند بلکه با استفاده نکردن از واژه اخراج خود را از پرداخت سنگین‌ترین غرامت برای فسخ قرارداد یک مربی در تاریخ رهاکرده‌اند. طبق گزارش منابع معتبر، باشگاه چلسی به مورینیو مبلغی نزدیک به ۱۵ میلیون پوند غرامت پرداخت خواهد کرد که فاصله آشکاری با ۵۵ میلیون پوندی دارد که این باشگاه باید در صورت اخراج مورینیو به وی پرداخت می‌کرد. در همین حال مایکل امنالو، مدیر ورزشی باشگاه اعتراف کرد که تیره و تار شدن روابط میان ژوزه مورینیو و بازیکنانش در رختکن چلسی دلیل اخراج سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان لندن شده است و تاثیر بسزایی که این موضوع بر عملکرد تیم گذاشته، مدیران باشگاه را وادار کرده است به این موضوع واکنش نشان دهند.

گاس هیدینک جای مورینیو را می‌گیرد؟

باشگاه چلسی پس از جدایی مورینیو از این تیم تصمیم گرفته است تا سرمربی هلندی را تا پایان فصل به‌عنوان جانشین او معرفی کند.گاس هیدینک که در انتخابی یورو ۲۰۱۶ نتایج بسیار ضعیفی با هلند کسب کرد و از تیم ملی هلند کنار گذاشته شد، قبلا توانسته بود با چلسی به قهرمانی جام حذفی در سال ۲۰۰۹ دست یابد و همراه این تیم به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند اما شکست برابر بارسلونا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت باعث شد جاه‌طلبی‌های او با چلسی در همان سال به پایان برسد.

740هزارفرصت شغلی برای مورینیو

نخست‌وزیر انگلیس این‌بار هم درست مانند یورو ۲۰۱۲، تک‌جمله‌ای جالب درباره یک رویداد ورزشی بیان کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از اخراج مورینیو از سرمربیگری چلسی، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس اظهارنظر جالب‌توجهی کرد. او که پس از حذف تکراری تیم ملی انگلیس در یورو ۲۰۱۲ عبارت معروف «پنالتی همیشه پایان کارماست» را به کار برد، این‌بار با چنین جملاتی از اخراج آقای خاص چلسی حرف زد: «همیشه ازاینکه یک نفر دراین کشور شغل خود را از دست می‌دهد، ناراحت می‌شوم اما در حال حاضر ۷۴۰هزار فرصت شغلی در انگلیس وجود دارد و مورینیو می‌تواند از یکی از این فرصت‌ها برای بازگشت به زندگی کاری استفاده کند!»

گمانه‌زنی در مورد آینده آقای خاص

از چهار تیم بزرگ اروپا به‌عنوان مقصد آتی ژوزه مورینیو صحبت به میان آمده است. هنوز معلوم نیست که مورینیو تیم بعدی خود را در ژانویه اعلام کند یا اینکه ۶ ماه صبر کند و بعد از یک استراحت تیم بعدی خود را برگزیند. رسانه‌های گروهی انگلیس پس از برکناری مورینیو از چهار تیم رئال مادرید، بایرن‌مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن و اتلتیکومادرید به‌عنوان مقصد بعدی آقای خاص یاد کرده‌اند. اما فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید آب پاکی را روی دست او ریخت و اعلام کرد خاطرات خوبی از مورینیو دارد ولی قصد ندارد او را در این مقطع به مادرید بازگرداند.