گروه ورزش: هفته دهم لیگ برتر امروز و فردا انجام می‌شود. جدول لیگ در نیمه دوم آن بسیار فشرده است به طوری‌که فاصله تیم نهم تا پانزدهم فقط ۳ امتیاز است. سه تیم تراکتورسازی، استقلال و فولاد هم در کورس صدرنشینی قرار دارند. بازی‌های مهم هفته را مرور می‌کنیم.

پرسپولیس و پاقدم علی کریمی

پرسپولیس با حمید درخشان این روزها آرامشی دارد که برخی اعتقاد دارند این آرامش، آتش زیر خاکستر است. درخشان از زمانی که هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت، از دو بازی ۴ امتیاز کسب کرده و برای اینکه نشان دهد انتخابش به عنوان سرمربی پرسپولیس و جایگزین علی دایی شدن تصمیم اشتباهی نبوده، همه تلاشش را برای پیروزی تیمش مقابل استقلال صنعتی به کار می‌گیرد. در این هفته مرد محبوب پرسپولیسی‌ها یعنی علی کریمی هم در تمرینات این تیم شرکت کرد تا روحیه‌ بازیکنان این تیم افزایش یابد. حریف پرسپولیس در هفته گذشته می‌توانست مقابل تراکتورسازی صدرنشین به برتری برسد اما دقایق آخر ناکام ماند تا شاگردان عبدالله ویسی در حسرت پیروزی بمانند. آنها که در هفته‌های گذشته مدعی بودند با بدشانسی نتیجه نگرفته‌اند، این فرصت را دارند تا در یک بازی پخش مستقیم ادعای خود را ثابت کنند. پرسپولیس با ۱۲ امتیاز در رده هشتم ایستاده است و استقلال خوزستان هم با ۸ امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار دارد.

ذوب‌آهن - استقلال؛ یحیی در اصفهان می‌ماند؟

استقلال بعد از دو باخت متوالی به اصفهان می‌رود تا نوار شکست‌هایش را قطع کند و همچنان در کورس قهرمانی بماند. حریف اول آبی‌پوشان در اصفهان می‌تواند زمین نه چندان هموار ورزشگاه فولادشهر باشد. ذوب آهن هم شرایط نامناسبی در جدول دارد. یحیی گل‌محمدی برخلاف تیم‌های قبلی‌ نتوانسته تاکنون در ذوب آهن نتیجه بگیرد. گل‌محمدی اگر می‌خواهد همچنان در اصفهان بماند باید سومین باخت متوالی را به استقلال تحمیل کند. قلعه‌نویی از مصدومیت‌های متوالی خسرو حیدری و هاشم بیک‌زاده شاکی است ولی شاید این دو بازیکن بتوانند مقابل ذوب آهن به میدان بروند. استقلال اگر ذوب آهن را شکست بدهد و سپاهان هم بر تراکتورسازی غلبه کند دوباره به صدر برمی‌گردد.

برنامه هفته دهم لیگ برتر فوتبال:

پنج‌شنبه ۳/۷/۹۳

ملوان بندرانزلی ـ گسترش فولاد تبریز۱۶

راه آهن ـ نفت مسجد سلیمان ۱۷:۲۰

صبای قم ـ سایپای البرز۱۷:۲۵

پرسپولیس - استقلال خوزستان ۱۸:۳۰

جمعه ۴/۷/۹۳

پدیده خراسان - پیکان تهران ۱۵:۱۵

فولاد خوزستان ـ نفت تهران ۱۷:۳۰

تراکتورسازی تبریز‌ - سپاهان ۱۷:۴۰

ذوب‌آهن ـ استقلال تهران ۱۸:۳۰