براساس جدول زمان‌بندی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تهیه و تنظیم بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور، قرار است ۳۰ دی‌ماه لایحه بودجه از سوی رییس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود. به گزارش خبرگزاری مهر، تهیه و تنظیم بودجه سال ۸۶ کل کشور از نیمه شهریورماه گذشته از سوی سازمان مدیریت کل کشور با همکاری دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی با تهیه پیوست‌های بخشنامه بودجه و پیش‌نویس آن در دفتر تلفیق و هماهنگی امور بودجه آغاز شد و همزمان با آن دفاتر و معاونت‌های بخشی و ستاد تبصره‌های سازمان به بررسی تبصره‌های قبلی و تهیه لایحه «احکام دائمی تبصره‌ها» پرداختند.

در هفته اول آبان‌ماه تهیه بودجه دستگاه‌های اجرایی ملی، بودجه شرکت‌های دولتی، بودجه استان‌ها، پیشنهاد منابع دستگاه‌های اجرایی ملی و ارسال تبصره‌های پیشنهادی به اتمام رسید و طبق برنامه بایستی بررسی برنامه سال و بودجه دستگاه‌های اجرایی ملی در سال ۸۶ در دفاتر معاونت‌های بخشی سازمان مدیریت تا ۱۹ آبان به اتمام می‌رسید.

بر این اساس، بودجه شرکت‌های دولتی در مجامع عمومی شرکت‌ها باید تا ۲۰آبان به اتمام می‌رسید و بررسی بودجه‌ آنها در دفاتر و معاونت‌های بخشی سازمان مدیریت تا ۴ آذرماه تکمیل شده و تا ۱۴ آذرماه در کمیسیون تخصصی ستاد بودجه سازمان به تصویب خواهد رسید.

براساس این گزارش، برنامه سال و بودجه دستگاه‌های اجرایی ملی در سال ۸۶، بودجه استان‌ها، جمع‌بندی نهایی، بررسی طرح‌های جدید، بررسی تبصره‌های بودجه سال ۸۶ و لایحه «احکام دائمی تبصره‌ها» همگی تا ۱۴ آذرماه در سازمان مدیریت به اتمام خواهد رسید.

بنابر جدول زمان‌بندی بودجه سال ۸۶، از ۱۴ تا ۲۳ آذرماه هیات دولت به بررسی تبصره‌های بودجه سال ۸۶ و لایحه «احکام دائمی تبصره‌ها» خواهد پرداخت و در همین مدت ستاد بودجه سازمان مدیریت نیز جمع‌بندی مقدماتی لایحه بودجه سال ۸۶ را تکمیل خواهد کرد.

همچنین قرار است که رییس‌جمهوری لایحه احکام دائمی تبصره‌ها را ۲۵ آذرماه به مجلس ارائه کند و از این تاریخ تا ۱۲ دی‌ماه هیات دولت به بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۸۶ خواهد پرداخت و جمع‌بندی لایحه بودجه سال ۸۶ در ستاد بودجه سازمان مدیریت به اتمام خواهد رسید و گزارش آن به رییس‌جمهور ارائه خواهد شد.

با توجه به اینکه قرار است ۳۰ دی‌ماه رییس‌جمهوری لایحه بودجه سال ۸۶ را به مجلس تقدیم کند، انتظار می‌رود هیات وزیران جمع‌بندی لایحه بودجه را تا اواسط دی‌ماه به اتمام برساند و تا ۲۴ دی‌ماه نیز دفتر تلفیق و هماهنگی امور بودجه، تلفیق نهایی بودجه را انجام دهد.