40‌میلیارد تومان اعتبار برای مرکز تحقیقات مخابرات ایران

ایسنا- معاون آموزش و پژوهش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دنبال اعزام هیاتی به کشورهای مختلف جهان هستیم تا با تعاملاتی که ایجاد می‌شود، پروژه‌های مشترکی در بخش‌های ارتباطات سیار، مخابرات و ارتباطات زیرساخت اجرا کنیم. وی اظهار کرد: در تلاشیم پروژه‌های مختلف مرکز تحقیقات مخابرات ایران را تا پایان فروردین‌ماه جاری نهایی کنیم.

او افزود: راه‌اندازی پنج آزمایشگاه تخصصی در زمینه‌ مخابرات مانند تایید نمونه در دانشگاه‌های مختلف با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از برنامه‌های امسال مرکز تحقیقات مخابرات ایران است، همچنین سه تا چهار مرکز رشد تخصصی با همکاری دانشگاه‌ها در چند استان کشور در سال‌جاری تاسیس خواهد شد.

سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران، با اشاره به این که در زمینه‌ اعتبارات در بخش پژوهشی با مشکلی مواجه نخواهیم شد، گفت: برای امسال در حدود ۴۰‌میلیارد تومان اعتبار برای مرکز تحقیقات مخابرات ایران در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم برنامه‌ریزی‌های پژوهشی این مرکز را به خوبی اجرا کرده و به نتیجه برسانیم. معاون آموزش و پژوهش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی به ارائه این آمار می پردازد که شنیده می شود بسیاری از پروژه‌های این مرکز بنا به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معلق مانده است. در همین راستا روزنامه دنیای اقتصاد در نظر دارد با ارائه گزارشی به بررسی وضعیت پروژه‌های این مرکز بپردازد. از تمامی مخاطبانی که در این زمینه اطلاعات مفیدی در اختیار دارند، تقاضا می شود با ارائه اطلاعات خود ما را در این مهم یاری رسانند.