فاطمه ابوالحسن لو
بخش نخست
اداره آمار کار «BLS» یک سازمان وابسته به دولت فدرال آمریکا است که در زمینه آمار و اقتصاد مشاغل فعالیت می‌کند و هر ساله گزارش‌های مختلفی از قبیل متوسط میزان دریافتی مشاغل مختلف، تعداد شاغلین هر رده شغلی، تفاوت درآمد و اشتغال در مادر شهر‌ها با سایر مناطق مسکونی و همچنین رشد عرضه مشاغل در ده سال آینده را منتشر می‌کند.

البته به غیر از گزارش‌های رسمی‌این اداره، می‌توان با مراجعه به سایت با انواع مشاغل، وظایف شغلی و نیازمندی‌های هر شغل آشنایی پیدا کرد. این اداره، کل مشاغل موجود در آمریکا را در ۲۲ بخش تقسیم بندی کرده است که در مجموع شامل ۸۲۳ عنوان شغلی می‌باشد. اخیرا اطلاعات شغلی مربوط به سال ۲۰۰۸ را که مجموعا صد و سی میلیون نفر در نظرسنجی آن شرکت کرده‌اند، منتشر کرده است.
در جدول 1 تعداد شاغلین و در نمودار 1 میانگین درآمد هر گروه آمده است.توجه کنید که هرکدام از گروه‌های شغلی دارای زیرمجموعه های متنوعی می‌باشد و میانگین درآمد گروه در نظر گرفته شده است؛ یعنی ممکن است که این میانگین، حاصل جمع جبری یک شغل پردرآمد و کم درآمد یا دو شغل با درآمد نزدیک به هم باشد. لطفا به مثال ذیل توجه کنید.

بررسی روند رشد اشتغال در گروه های مختلف شغلی نشان می‌دهد که میانگین رشد مشاغل در حد ۱۰ درصد است و مشاغل حرفه‌ای و بعد از آن مشاغل خدماتی و ساخت و ساز و استخراج دارای رشد بیشتری از میانگین می‌باشند و مشاغل تولیدی و کشاورزی رشد کمتری از میانگین و حتی منفی دارند که نشان می‌دهد جامعه آمریکا به سمت مشاغل صنعتی و خدماتی پیش می‌رود.