تبریز - خبرنگار دنیای اقتصاد: مجموعه شهرک خاوران در تبریز زیباترین و مدرن‌ترین مجموعه شهری ایران خواهد شد. دکتر رسول درمخوان‌، رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تبریز در بازدید از اقدامات شهرداری منطقه ۹ تبریز در رابطه با شهرک خاوران ضمن اعلام این مطلب افزود: آینده شهرک خاوران بسیار درخشان است.

وی همچنین با اشاره به تصویب طرح ساخت کانال مشترک تاسیسات شهری خاوران در کمیسیون عمران شورای شهر تبریز‌، انجام مذاکرات با مسوولان وزارت راه در خصوص حریم بخشی از آزاد راه تهران - زنجان و... را از دیگر اقدامات انجام یافته از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز پیرامون شهرک خاوران عنوان کرد.

مهندس فایدیی‌، شهردار منطقه ۹ تبریز نیز در این دیدار با اشاره به تصویب شهرک خاوران در شورای عالی شهرسازی وسعت این شهرک را ۸۰۰ هکتار دانست و افزود: در حال حاضر از این میزان ۳۱۵ هکتار دارای کاربری و ۱۳۰ هکتار اراضی مربوط به تعاونی مسکن کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی و ۱۰۸ هکتار نیز مربوط به اتحادیه تعاونی مسکن کارکنان دولت است. وی در پایان با بیان این موضوع که میزان جمعیت‌پذیری شهرک خاوران ۱۵۰‌هزار نفر است‌، اجرای طرح تونل مشترک تاسیسات شهری را یکی از ویژگی‌های این شهرک در زمینه شهرسازی مدرن دانست و اظهار کرد: با به اتمام رسیدن عملیات آماده‌سازی شهرک ظرف سه سال آینده شاهد شکل‌گیری مجموعه شهری شهرک خواهیم بود.