درخشش جوایز در جشنواره پرداخت الکترونیک سامان
عکس‌ها: آکو سالمی
پنج دستگاه خودروی پژو ۲۰۶، ۵۰ عدد کارت ۵میلیون ریالی، ۳۰۰ عدد کارت یک‌میلیون ریالی و ۱۰۰ عدد کارت ۲میلیون ریالی و میلیون‌ها ریال جوایز دیگر ، مجموع جوایز شرکت پرداخت الکترونیک سامان برای ترغیب پذیرندگان دستگاه‌های کارتخوان بود که در جشنواره‌ای به همین مناسبت و با انجام مراسم قرعه‌کشی در بین برندگان توزیع شد.

شرکت پرداخت الکترونیک سامان به عنوان اولین ارائه‌کننده خدمات پرداخت الکترونیک (PSP) در ایران وابسته به بانک سامان در راستای گسترش فرهنگ و دولت الکترونیک، فعالیت‌هایی شامل نصب و پشتیبانی دستگاه‌های کارتخوان در سراسر کشور، صدور کارت هدیه و کارت خرید و ایجاد درگاه برای فروش اینترنتی را بر عهده دارد. شرکت‌کنندگان در این جشنواره پاییزه که از تاریخ 25 شهریور ماه لغایت 25 مهر ماه برگزار شد، کلیه پذیرندگان حقیقی دستگاه کارتخوان سامان در استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بودند که با حداقل 10 تراکنش به میزان حداقل 150هزار ریال، امتیاز ورود به جشنواره را دریافت کرده بودند. هدف از برگزاری این جشنواره، ترغیب پذیرندگان دستگاه‌های کارتخوان سامان به استفاده از این دستگاه‌ها به عنوان جایگزینی برای خرید نقدی با پول فیزیکی و قدردانی از پذیرندگان به عنوان همکاران استراتژیک پرداخت الکترونیک بود. قرعه‌کشی جشنواره پاییزه شرکت پرداخت الکترونیک سامان در دو مرحله انجام شد. مرحله نخست در تاریخ سه‌شنبه 5/8/88 در محل سالن کنفرانس شرکت و مرحله دوم در تاریخ 8/8/88 همزمان با میلاد باسعادت امام هشتم شیعیان در محل سالن آمفی‌تئاتر هتل آکادمی برگزار گردید. مراسم قرعه‌کشی با حضور هیات‌نظارت شامل نماینده قوه قضائیه، نماینده هیات‌مدیره شرکت پرداخت الکترونیک سامان، نماینده بانک سامان، مدیرعامل شرکت و مدیران شرکت انجام گرفت. تعداد و مبلغ تراکنش‌ها در پایگاه اطلاعاتی شرکت ثبت گردیده و امتیازدهی بر اساس این اطلاعات صورت گرفته است. برندگان پنج دستگاه خودرو پژو 206 در محل قرعه‌کشی جوایز خود را با حضور هیات نظارت دریافت کردند و برندگان کارت‌های هدیه نیز می‌توانند با مراجعه به سایت، از اسامی برندگان آگاه و با مراجعه به شعبه استان خود، جوایز را دریافت کنند.
نحوه امتیازدهی
شرکت پرداخت الکترونیک سامان با هدف رعایت عدالت و انصاف در بین پذیرندگان در اصناف مختلف، ابتدا با وزن‌دهی به پذیرندگان بر اساس استاندارد سامان یعنی وزن 70درصدی به تعداد تراکنش‌ها و وزن 30درصدی به مبلغ تراکنش اقدام نموده است.
بر این اساس عدد به دست آمده از ضرب این دو عدد امتیاز هر پذیرفته شده را مشخص می‌کند.


نحوه انجام قرعه‌کشی:
قرعه‌کشی جشنواره پاییزه شرکت پرداخت الکترونیک سامان به تفکیک استان‌ها انجام شده و به هر استان یک خودروی پژو 206 تعلق گرفت. همچنین تعداد کارت هدیه نیز به تناسب تعداد پذیرفتگان هر استان در نظر گرفته شد.
سخنان مدیرعامل شرکت در مراسم قرعه‌کشی
حسین واعظ قمصری، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان در مراسم دور دوم قرعه‌کشی جشنواره که در تاریخ 8/8/88 برگزار شد، در سخنانی با تبریک میلاد باسعادت امام رضا (ع) هدف از برگزاری جشنواره پاییزه این شرکت را قدردانی و سپاس از زحمات ذینفعان این شرکت در استان‌های مختلف ذکر کرد و افزود: شرکت پرداخت الکترونیک سامان از شرکت‌های گروه مالی بانک سامان است که پیشرو پرداخت‌های الکترونیکی در کشور به شمار می‌رود. به گفته وی، این شرکت بازوی پرداخت‌های الکترونیکی بانک سامان است که با سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای پیشرفته و نیروهای متخصص در 30 استان کشور فعالیت می‌کند.


مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان گفت: در حال حاضر 64هزار پذیرنده این شرکت در سراسر کشور پذیرنده دارندگان کلیه کارت‌های بانکی می‌باشند که در 6ماه نخست سال 88 با 215درصد رشد نسبت به 6ماه اول سال 87 بیش از 20میلیون تراکنش موفق را ثبت کرده است. به گفته وی این شرکت علاوه بر نصب دستگاه برای پذیرنده‌های بانک سامان، نصب دستگاه‌های بانک سپه و ملی را نیز برعهده دارد. همچنین شرکت پرداخت الکترونیک سامان از سوی دولت به عنوان مجری پرداخت دولت الکترونیک برگزیده شده است. قمصری خاطرنشان کرد: در شرکت‌های دیگر فقط امکان پرداخت الکترونیکی از یک حساب به حساب دیگر وجود دارد در حالی که در پرداخت الکترونیک سامان، امکان پرداخت از یک حساب به چند حساب مختلف به صورت همزمان میسر گردیده است.


به گفته وی همچنین پروژه پرداخت‌های الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی کشور نیز به عهده این شرکت و با همکاری بانک ملی گذارده شده که تاکنون 2400دفتر به این سیستم مجهز شده‌اند و تا دو ماه آینده بقیه دفاتر اسناد رسمی کشور نیز توسط این شرکت به سیستم پرداخت الکترونیک مجهز خواهند شد. وی تاکید کرد: این پروژه به تایید خزانه‌داری کل وزارت اقتصاد و سازمان بازرسی کل کشور نیز رسیده است و امید است پروژه مذکور در شهرداری‌های سراسر کشور نیز اجرا شود. مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان گفت: در کنار این، دیگر روش‌های پرداخت الکترونیک نیز توسط این شرکت انجام می‌گیرد که از جمله آنها پرداخت‌های اینترنتی می‌باشد. قراردادهایی با شرکت‌های مهم در این زمینه منعقد شده است و طرف قرارداد این شرکت را شرکت‌هایی همچون مخابرات، رجا، سایپا،‌ ایساکو و 1800 شرکت دیگر ذکر کرد. به گفته وی هم اکنون سرعت تراکنش‌ها در دستگاه‌های این شرکت در 7 استان کشور به زیر 8ثانیه رسیده و استاندارد سرعت در تراکنش و تسویه حساب در دستور کار قرار دارد.
سخنان رییس هیات مدیره شرکت
رجایی سلماسی، رییس هیات مدیره بانک سامان و شرکت پرداخت الکترونیک سامان نیز در این مراسم گفت: بانک سامان آغازگر یک تحول در نظام بانکداری کشور بود. به گفته وی، فعالیت این بانک، نخست به عنوان موسسه مالی و اعتباری از مهرماه سال 78 با تاسیس شعبه خیابان آفریقا آغاز گردید و تا آن سال در کشور از بانکداری مدرن خبری نبود.
به گفته رجایی سلماسی، نخستین خودپرداز و دستگاه کارتخوان قبل از تاسیس بانک سامان توسط موسسه مالی و اعتباری سامان نصب شد.
رییس هیات‌مدیره شرکت پرداخت الکترونیک سامان گفت: در حال حاضر 69میلیون کارت بانکی از سوی بانک‌های کشور صادر شده و تعداد دستگاه‌های کارت‌خوان به 865هزار عدد رسیده، در حالی که این تعداد در سال 85 حدود 560هزار عدد بوده است که این امر نشان‌دهنده آگاهی مردم از بانکداری الکترونیکی و پیشرفت بانک‌ها در این امر است.
سخنان نماینده دادستانی کل کشور
دکترپوراحمدی، به همراه عیسی‌زاده نمایندگان دادستانی کل کشور در مراسم قرعه‌کشی جشنواره شرکت پرداخت الکترونیک سامان به‌عنوان اعضای هیات نظارت شرکت کرده بودند.
دکترپوراحمدی در این مراسم گفت: از سال گذشته به دلیل افزایش میزان رقابت شرکت‌ها، علاوه بر بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، نظارت بر قرعه‌کشی شرکت‌ها نیز برعهده دادستانی کل کشور گذاشته شد و دستگاه قضایی،‌شرکت‌ها را ملزم کرد تا برای برگزاری قرعه‌کشی‌های خود، دستورالعمل و آیین‌نامه تهیه کنند تا شبهه و ابهامی در کار نباشد و از وقوع جرم پیشگیری شود.
به گفته دکترپوراحمدی، از جمله شرکت‌هایی که در این زمینه موفق عمل کرده، شرکت پرداخت الکترونیک سامان بوده است که طبق ضوابط و استانداردها عمل کرده و از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای پیشرفته در این زمینه بهره برده است و می‌توان به جرات گفت هیچ نقص و اشکالی در برگزاری قرعه‌کشی این شرکت مشاهده نشده است.
سخنان مدیر امور ارتباط با مشتریان
مازیار نیک‌نژاد، مدیر امور ارتباط با مشتریان شرکت پرداخت الکترونیک سامان نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری قرعه‌کشی و انتخاب پذیرندگان دستگاه‌های کارت‌خوان در 5 استان کشور گفت: در استان‌های مورد نظر بیش از 70درصد تراکنش‌های شر کت انجام گرفته است و به همین دلیل پذیرندگان دستگاه‌های کارت‌خوان این استان‌ها برای حضور در جشنواره برگزیده
شدند.
به گفته وی از بین بیش از 30هزار نفر پذیرنده، تعداد 25 نفر برای جایزه پژو 206 انتخاب شدند که به هر استان یک جایزه خودرو تعلق گرفته است.
نیک‌نژاد خاطرنشان کرد: از روز شنبه (۹/۸/۸۸) شرکت از برندگان کارت دعوت خواهد کرد تا برای دریافت جایزه خود مراجعه کنند. همچنین جایزه ویژه این جشنواره که شامل ۵ دستگاه پژو ۲۰۶ بود، پس از قرعه‌کشی و مشخص‌شدن اسامی برندگان در محل جشنواره به آنها تحویل شد.

اسامی برندگان خودروها
مراسم قرعه‌کشی برندگان 5 پژو 206 با حضور هیات نظارت و در فضایی شاد و هیجان‌انگیز برگزار شد و اسامی زیر از پنج استان کشور به عنوان برندگان ویژه این جشنواره خودروی خود را پس از مراسم تحویل گرفتند.
۱ - استان تهران: ناصر نقشی نیاری، فروشگاه ایران تک
2 - استان خراسان رضوی: محمدحسین سعیدی‌نیا، فروشگاه ال‌جی
۳ - استان قم: سیدمرتضی پرینچی، فروشگاه مجد
4 - استان اصفهان- حمید عبدالحسینی و فرشته مقدادی، فروشگاه پوشاک سپاهان شهر
۵ - استان آذربایجان شرقی: بیوک طرزمی فتحی، فروشگاه گالری افشین